suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, November 22, 2015

Dari no: 1sampai no:27...

Image result for 1MDB scandal cartoon

No: 24 Najib dan peguam-peguam dia kena berhenti dari dok berdolak dalik tentang ancaman hendak menyaman Wall Street Journal (WSJ).Dolak dalik mereka tentang nak saman WSJ ini hanya lah telah mengukuhkan andaian rakyat yang mereka sangat takut dengan dakwaan yang telah dibuat WSJ.

No: 25 Rasa-rasanya Najib telah terpijak taik sendiri yang dia sendiri berak bila dia mengancam nak saman WSJ. Awalnya dia cuma nak mengiyakan tentang kata-katanya sebelum ini dalam satu perhimpunan yang dia adalah pahlawan dan panglima badul bugis,kononnya nak tunjuk kata dia tak bersalah dan telah dianiaya dan apa yang dilapor olih WSJ itu adalah bohong dan fitnah semata-mata.

No: 26 Najib dah terpijak taik yang dia sendiri berak dan bau nya pulak dah tak bolih tahan kerana terlalu busuk. Kalau dia teruskan juga dengan ancaman saman itu maka lebih banyak taik akan keluar kerana anak tiri Najib, Riza Aziz dan Jho Low sudah pasti akan di sapina WSJ untuk jadi saksi kerana nama mereka berdua ini ada disebut dalam dakwaan WSJ.

No: 27 Dalam negara pula tiap-tiap hari Najib dicaci,di hamput dan disumpah seranah serta dihina.Tindakan terbuka banyak daripada ketua-ketua cawangan-cawangan umno yang mendesak Najib letak jawatan dan berambuss ada lah cacian,sumpahan dan penghinaan yang sangat teruk.


dollah yankee -
untuk baca artikel asal tentang perkara dari no:1-27 SILA BACA DI-SINI 
(untuk no:24-27 dalam blog dollahyankee ini,ianya telah dipinda sedikit-sebanyak daripada yang asal olih AKJ, sebab nak bagi hangat sikit. Kah..kah..Kah..)

No comments:

Post a Comment