suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, September 24, 2015

Panasss ...


Ada gurkah-gurkah politik di'port' yang sedang bercuti hari raya haji di Seoul,Korea telah menghantar beberapa keping gambar dari sana.

Bila tengok saja keadaan cuaca disana dalam gambar-gambar itu, hati ini terasa sangat cemburu. Sebabnya cuaca disini sampai naik "bele-ngaih". Sampaikan asyik nak duduk dalam air-cond 24 jam. 

Gurkah itu kata lagi rasa macam tak mau balik bila berada dalam cuaca yang begini.

Ada gurkah lain pun kata kalau kat Hanoi,Vietnam pada waktu tengahahri suhunya hanya sekitar 15-20 darjah. Bangkok pun sekarang sejuk. Jam 5 petang suhu 22 darjah.

Bila check pula dinegara lain bagaimana suhu mereka pada waktu tengahari disana:

Negara 1. suhu 16 darjah
Negara 2. suhu 19 darjah
Negara 3. suhu 11 darjah
Negara 4. suhu 08 darjah
Negara 5. suhu 22 darjah

Adoiii...Sangat lah 'jealous' nya !

Kita disini tetap kekal dengan suhu antara 34-35 darjah.

Tetapi bila saja rakyat dan Tun Mahathir tengok muka Mat Mongol Bahalol ni..suhu yang dari antara 34-35 darjah tadi, terus mencanak naik sampai 115 darjah !


dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..


 

No comments:

Post a Comment