suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, August 19, 2015

'Bobrok' kata Anwar Ibrahim

Image result for bobrok

Demokrasi kerajaan Malaysia hari ini telah ditembak mati olih seseorang yang sedang bermasalah sehingga menyebabkan rakyat Malaysia dari seluruh pelusuk dunia bertanya masih efektif kah sistem pentadbiran negara kita?

Sudah terang dengan cahaya matahari ditambah lagi dengan bantuan cahaya 'torclight', maka tersangatlah terangnya rakyat telah melihat bahawa pada hari ini sistem kehakiman negara, Bank Negara, dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) telah tidak berfungsi dengan baik dan mempunyai 2 buah buku undang-undang.

lalu teringatlah akan kata-kata Anwar Ibrahim ... "sistem yang sudah bobrok!".

Rakyat melihat badan-badan ini telah goyang dan 'melelong' macam orang mabuk yang baru minum 'todi' semata-mata demi mahu melindungi dan menyelamatkan seseorang yang sedang bermasalah itu.

Rakyat juga melihat bahawa negara kini sedang diperintah olih seseorang yang sedang bermasalah yang perlu dilindungi dan diselamatkan.

Rakyat dari segala ceruk juga sedang melihat bahawa barisan kabinet sendiri juga sedang terhoyong-hayang macam P.Ramlee dalam filim Anak Bapak yang baru balik dari 'Bar' selepas pekena empat lima kati punya 'stout' @ 'anjing bodo' dalam menengani kemelut negara pada hari ini.

Rakyat dari seluruh pelusuk negara juga dapat melihat bahawa semua agensi dan badan penguatkuatkuasa negara sudah seperti orang yang menggunakan kerusi roda disebabkan kaki yang telah kudung dipotong kerana kencing manis ekoran tindakan seorang pemimpin.

Keadaan bukan saja haru bin biru tetapi juga merupakan satu bencana apabila beberapa individu-individu yang terlibat dalam penyiasatan akaun dan kes 2.6 biliun ini di terajang dan di penendang keluar dan dikenakan tindakan berpindah dengan serta merta.

Teringat lagi pesanan Anwar Ibrahim dari tembok batu dan jeriji besi ... KITA HARUS BERTINDAK SEGERA !!!

dollah yankee -
Ini lah malaysia-Ku sekarang ini ...


3 comments:

  1. Ada bukti kukuh Mat Sabu Syiah...bukti gred B diberi...rakyat malaysia dok tggu sampai hari ni bukti gred A...habuk pun tarak.
    Ni standard menteri KDN dan TPM Malaysia...bertuah rakyat Malaysia dpt menteri yang tak reliable.

    ReplyDelete
  2. Lega aku mat sabu sudah tidak ada kena mengena dengan PAS!!

    ReplyDelete
  3. PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    2. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    3. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    8. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete