suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, June 17, 2015

Jatuh macam nangka busuk daa...



Tak pernah sepanjang hidup dilihat Ringgit Malaysiajatuh begitu rendah sekali. Malu, teramat-amat dan tersangat lah malu.. lain lah Najib dan Rosmah dan seluruh kabinet dapur, mereka memang jenis muka tak tau malu. 1 Sing Dollar bersamaan dengan RM 2.79? Ni apa cerita ni? Tak mustahil dan jangan terkejut kerana jika tidak ditukar Perdana Menteri dan Menteri Kewangan ringgit boleh terus menjunam dan boleh sampai ke RM3.00 untuk 1 Sing Dollar.

Apa yang menyumbang kepada fenomena ini? Gurkah-gurkah politik di'port' tetap percaya bahawa akibat salah urus pelaburan 1MDB sehingga mengalami hutang sehingga 11 billion dollah amerika lah antara penumbang kepada kejatuhan ringgit ini.

Dalam perkara ini yang perlu dipersalahkan ialah menteri kewangan dan perdana menteri kerana tidak mahu memberitahu kebenaran dan fakta, sembunyikan maklumat-maklumat dan semua nya telah disapu dan disimpan dibawah karpet.

Bila semua nya disapu dan di letak dibawah karpet, makcik dan pakcik kat felda pun boleh dapat cium dan hidu yang menteri kewangan dan perdana menteri menyembunyikan sesuatu walau pun dia kata tidak ada apa-apa yang hendak disembunyikan. 

Sifirnya sangat mudah, bila kerajaan ada sesuatu yang cuba disembunyikan maka pelabur-pelabur luar tidak akan percaya kepada ekonomi kita.

dollah yankee -
bukan saja RM kita lemah, kerajaan yang juga sama ... lemah!!!


2 comments:

  1. Menteri2 Umno nie memang berketurunan babi...tak peduli nasib rakyat...

    ReplyDelete
  2. Sekarang PR dah mcm berkubur oleh mereka (terpengaruh dgn perangai umno) yg tak pedulikan rakyat. Siapa yang nak bela rakyat skarang nih.

    ReplyDelete