suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, June 08, 2015

Guan Eng pula yang gopoh?




Susulan usul tergempar memutuskan hubungan dengan DAP yang diterima muktamar.

Nasrudin Hassan yang berdegar-degar cakap dan berikrar mahu 'melutut' dan 'menyiku' DAP, terpaksa ikut macam Najib, cabut lari dari mengulas kesan akibat usul tergempar itu.

PAS sekarang baru paham apa erti... “ minta cerai... tapi masih hendak tidur satu katil dan masih nak tinggal satu rumah",perwakilan PAS yang masih dalam perjalanan  pulang selepas muktamar, dan belum sampai rumah pun kini sudah terasa kesannya akibat daripada niat mereka nak bercerai dan berpatah arang dengan DAP.


Sebelum itu pun Mat Sabu juga dah bagi amaran supaya jangan diteruskan usul untuk bercerai dengan DAP itu, tapi masing-masing keras kepala, masing-masing nak tunjuk pandai dalam berpolitik. 

Sebelum Guan Eng kecewa pun, banyak perwakilan yang dah marah bila usul itu dilulus tanpa dibahas.

Ini akibat nya bila tidak menggunakan kepala otak yang Allah anugerahkan untuk berpikir sebelum buat keputusan.

dollah yankee -
Serban besaq, otak kecik ...

13 comments:

  1. awat la hang ni bang dol...

    baca betui-betui usul yang diluluihkan tu...

    tak kan tak faham Bahasa Malaysia kot?

    ReplyDelete
  2. Otak kecik, akal kosong...

    ReplyDelete
  3. Admin, kamu benggong. Kamu buta sejarah. Angkara siapa perpecahan BA brrlaku pada tahun 2001 dula. Admin jangan hanya banyak menulis tapi perlu juga banyak membaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ejaan benggong dan juga brrlaku diikuti dengan dula dalam tulisan kamu itupun sudah cukup menunjukkan bahawa kamulah yang sebenarnya bengong!!! Dari 24 perkataan sahaja pun sudah terdapat 3 kesalahan ejaan, silalah beri jawapan jika bukan bengong hendak dikatakan apa pula?

      Delete
  4. sebenarnya diluluskan untuk dibawa keperingkat lebih tinggi, bukanya diluluskan .Kene paham yop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringkat apakah yg lebih tinggi dari muktamar PAS? Kalau tidak boleh jawab soalan ini, memang sah bengong!!!

      Delete
    2. dah presidennya tolol. asyik u turn terus terjun gaung

      Delete
  5. sedih benar2 segala yg berlaku...ketua kn bijak bukan degil..silap sndiri x ngaku dok tuduh salah org laen...punah akhirnya..

    ReplyDelete
  6. itulah dia perangai manusia. Jari tu selalu je menuding ke orang lain. Saya bukan ahli pas tetapi mengundi pas. Lepas ni .......

    ReplyDelete
  7. Saya bukan ahli pas tapi mengundi pas. Saya harap parti islam baru ditubuhkan sebab undi saya bukan untuk pas lagi...

    ReplyDelete
  8. salam andah

    pada pendapat sya admin tak bengong.....tak baik kata kat org tau.....tak kesah lah diluluskan untuk peringkat yang lebih tinggi ke atau telah diluluskan ke....tapi yang menjadi persoalan kenapa kena ada usul tersebut? dan kalau dah ada niat dan telah dilafazkan jatuh lah talak tu tuan...bvetul tak....

    ReplyDelete
  9. bila fikir pasal duit, puak berserban dah nak undur balik.otak kecik.

    ReplyDelete
  10. President Pas Byk sangat masaalah kepimpinan,
    Tanggunglah akibat
    Berani buat .tak berani BERTANGGUNGJAWAP ,pemimpin chai selayaknya ,
    Takde satu yg dilaksanakan president tuk Rakyat lebih pd pangkat,jawatan, kepentingan peribadi.
    Ahli2 yg taksub pd pemimpin begini ,Kembalilah ke Jalan yg benar
    Sombong ,angkuh tak layak memimpin,
    Jauh perwatakan dgn Pemimpin Pas yg telah Kembali pd yg ESA

    ReplyDelete