suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Tuesday, May 05, 2015

Duit sudah elek !

Image result for no job vacancy

Sebulan dulu sudah pun heboh tentang surat pekeliling dari Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) yang telah bocor mengatakan SPA sudah tidak lagi menggaji anggota perkhidmatan awam @ kerja kosong dengan gomen.

Hari ini sudah disahkan bahawa SPA bermula dari bulan April ini akan memberhentikan pengambilan pekerjaan untuk apa-apa juga jawatan didalam perkhidmatanya.

Bila ada orang tanya apa rasional nya disebalik pembekuan jawatan kosong yang tak tahu sampai bila, adakah sebab kantung gomen sudah kering kontang? Atau ada kah sebab ramai yang akan pencen hanya selepas umur 60 tahun? mereka (SPA) pun macam Najib... hanya diam, tak kata apa pun.

dollah yankee
Kah..Kah..Kah..ini semua mesti sebab Anwar lah nie.... 
Kah..Kah..Kah..


2 comments:

  1. Woi, apa yg hang kata itu memang betui tapi buat sementara saja. Sebab apa aku kata lagu tu, sekarang ni depa duk rembat duit GST himpun dulu dan pada masa yg sama jawatan kosong akan jadi belambak jugalah. Nanti bila duit GST dah terkumpul banyak dekat PRU14, masa itulah depa akan isikan jawatan kosong tu. Apa lagi, bagi orang yg baru dapat kerja termasuklah ibu bapanya sekali, tentu bukan main lagi seronok gila babi. Bila time PRU14 depa-depa inilah yg akan pakat undi UMNO/BN haramjadah tu!!! Hang sedaq tak ni?

    ReplyDelete
  2. aku percaya kat hang..semuanya sudah korup---shahnon kata dulu semuanya shit

    ReplyDelete