suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, April 16, 2015

1/2 pengundi Pmtg Pauh ada lah pencarum EPF



Pada ketika kita semua baru ditimpakan dengan bala cukai GST 6% bermula 2 minggu lalu, hari ini ada pula cadangan nak melanjutkan umur kepada 60 tahun (dimana diwaktu umur begitu lah kita semua dah dekat-dekat nak mamposs) daripada 55 tahun baru kita semua yang ada caruman EPF boleh keluarkan wang caruman kita itu.

Kenapa cadangan 'puki-mak' ini datang pada waktu-waktu begini? Ada kah sebab pemimpin diatas sana telah jadi kelabu mata bila melihat timbunan wang dan aset kita dalam EPF?

Cadangan yang begini telah di cuba olih mereka banyak kali dah sebelum ini, tetapi cubaan mereka gagal kerana tidak diizinkan olih Allah dan kita.

Syukur kerana beberapa percubaan sebelum ini telah gagal kerana apa? kerana kita semua telah bersatu hati menentang dan membantah keras.

Olih itu mari lah kita semua sekali membantah dan kita tentang dengan keras cadangan 'puki-mak' ini.

Kita mesti bantah dan kita mesti kekalkan status pengeluaran ini iaitu pada usia 55 tahun.

Hakikatnya kita semua (pencarum-pencarum) sedang susah pada waktu ini dan jangan lah susahkan kita lagi dengan menahan wang caruman kita ini.

Sekurang-kurang pada usia 55 tahun dan dengan wang caruman yang milik kita itu, kita boleh gunakan nya dengan tujuan yang sesuai dengan keadaan dan keperluan.

Ayuh pengundi-pengundi di Permatang Pauh, kita tolak umno/BN !!! jangan bagi satu undi pun untuk mereka !!!

dollah yankee -
Bila umur dah 60 tahun, nak kunyah jagung rebus pun dah tak mampu. kah..kah..kah..

3 comments:

  1. Umno dan BN nie memang setan hidup. Skrg nie hidup utk menolong najib dari mampooos..sudah2lah EPF. jgn ganggu duit kami..kalo tidak aku bersumpah aku tidak akan pangkah BN/UMNO bodoh lagi...

    ReplyDelete
  2. Cilakak otak pikir nak balun duit org je. Nak tmbah 5 tahun lg berapa sgt la boleh dikumpul lg. Tu pun kalau masih ada kerja lg dan ada kudrat dan nyawa lg.

    ReplyDelete
  3. Umur 60 tahun banyak dah kojol.Depa tak kojol jugak pasai tak pening dengan duit.sapu duit rakyat macam duit puki-mak depa.

    ReplyDelete