suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, October 13, 2014

Nasib baik bukan Utusan Malaysia yang siar!



Pemalas betul macai-macai Umno ini. Punyalah pemalas sampaikan fitnah terbarunya terhadap Guan Eng pun tak senonoh. Fitnah tak ada ‘class’. Habis tak ada modal langsung lah penulis-penulis fitnah ini semua sampaikan Guan Eng terpaksa ditohmah beli sebuah kenderaan yang nampak macam lori.
Kenderaan Knight IV buatan Kanada ini memang nampak macam kereta kebal. Tapi kalau pandang dari tepi, ada gaya macam lori dengan gaya Batman. Menurut tulisan macai Umno (yang sudah hilang tiba-tiba) harga kenderaan ini ‘2 juta’ lebih.
Kenderaan begini kita tak pernah lihat di Malaysia. Apa nama benda ini juga kita tidak tahu. Yang kita tahu ialah gambar fitnah ini dikutip dari internet, dan ditokok tambah dengan nombor pendaftaran ‘PG 1’, nombor pendaftaran kereta rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang itu.
Benda yang nampak macam lori ini dikatakan menunjukkan belang DAP yang sebenar. Kononnya tak cukup beli kereta mewah, sekarang beli menatang ni pula.
Lim Guan Eng yang sikit punya skema dengan rambut sikat tepi itu pastinya akan nampak gagah sekali dengan kenderaan begini. Macam ‘rockstar’.
Cuba lah senonoh sikit buat kerja. Nak fitnah pun biarlah semenggah. Fitnah lah Guan Eng ada skandal dengan budak perempuan bawah umur, atau beli cincin harga juta-juta untuk isteri. Atau tuduh sahaja Lim Guan Eng makan rasuah.
Ini tidak. Kepala lori yang dijadikan modal. Kenapa begitu teruk sekali usaha para macai ini? Adakah tuannya tidak memberi makan? Atau adakah para macai ini semua sudah hilang akal?
Yang lebih menghairankan, ada pula mamat yang percaya dengan fitnah mengarut ini. Fitnah yang kalau setakat diceritakan kepada budak-budak pastilah kagum mereka itu melihat Ketua Menteri Pulau Pinang guna kenderaan yang kelihatan macam kereta Batman.
Sikap ‘baloq liat’ macai-macai Umno ini merunsingkan. Barangkali mereka sememangnya sudah putus asa dan kebosanan memikirkan apa fitnah menarik untuk dilemparkan kepada Setiausaha Agung DAP itu. Dan mungkin juga tak ada peruntukan. ‘Duit tak turun’ bak kata puak-puak Umno ini. Duit tak turun macam mana nak upah pelakon untuk buat video lucah (contoh).
Tolonglah Umno. Kreatif lah sikit. Kot ya pun mahu mengalihkan perhatian orang ramai dari kerunsingan setelah harga minyak naik 20 sen, takkan lah ini sahaja yang mampu kau lakukan? Penat kelentong ‘selaras subsidi’ apa bagai, penyudahnya fitnah kepala lori sahaja yang mampu dibikin?
Cuba lagi. Tolong lah cuba lagi. – Roketkini.com
dollah yankee - Zahidi Zainul Abidin,MP Padang Besar merah muka dalam parlimen, malu sebab bawa kes ini...

1 comment:

  1. kalau beli truck tu elok jugak boleh la pi hantam langgaq nabibox n the gang

    ReplyDelete