suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, August 28, 2014

PAS kongkek lah!!!


Gurkah-gurkah politik di'port' pun dah 'sakit kepala' dengan keputusan-keputusan yang 'kebe-ngongan' @ kebingungan yang dibuat PAS telah menyebabkan Pakatan Rakyat dalam keadaan yang 'kelam-kabut'.

Tindakan 'bangang' dari PAS ini bukan saja telah menyebabkan kawan-kawan dalam PR 'terasa-hati' tapi juga telah menyebabkan 'pakatan' ini sedang 'merekah'.

PAS bukan saja dok main 'polis dengan pencuri' tapi pendirian mereka juga tak pernah konsisten. Resolusi dari J/kuasa Pusat ialah PAS mesti terus berpakat dengan PR, tak akan tinggalkan PR. Dalam pada masa yang sama J/Kuasa Pusat ini telah merekomenkan nama Azmin Ali untuk jawatan MB selain dari nama Wan Azizah, lepas tu mereka tak bagi pula 13 adun mereka untuk 'sign' surat akuan sumpah untuk meyokong Wan Azizah sebagai calun MB.

Tindakan PAS ini langsung 'tak boleh pakai' bagi menunjukan kepada rakyat Selangor khasnya yang mereka adalah pakatan yang cukup kuat.

Jumlah adun dalam dun 43 orang. Yang sokong dan dibelakang Wan Azizah cuma 30 orang, apa kah dengan jumlah ini PR dapat meyakinkan sultan yang Wan Azizah telah mendapat sokongan dari keseluruhan adun yang ada?

Kalau tengok 'strenght' ni pun dah tau yang PR sangat lemah.

Jika ditakdirkan MB yang baru ini dari PAS, alamatnya lingkup lah Selangor macam mana lingkupnya Terengganu, macam mana jahanam nya Kedah. Hubungan dalam PR tak payah cerita lah, dah tentu 'huancus'!!! Kes akan tambah parah semasa nak lantik exco-exco baru!

dollah yankee -
Selepas PRU-14 nanti,PAS boleh jadi MB dibanyak negeri..jadi pasal apa yang nak kalut nak MB Selangor ni hah?!

13 comments:

  1. Yaser Arafat malaysia fah patah taringnya ssb ti boleg berpeluk dgn yahudi

    ReplyDelete
  2. Tuan,

    Perkataan magis "Pakatan Rakyat dalam keadaan yang 'kelam-kabut'."

    Itulah tujuan kepada apa yang berlaku sekarang. Ia bukan pertama kali. Kita telah lihat berkali-kali sejak isu UG timbul di dalam PAS selepas tsunami 2008 dulu.

    Ia bukan tindakan PAS walaupun nampak b3gitu. Ia adalah tindakan segelintir pemimpin PAS yang tergila-gila nak b3kerjasama dengan UMNO.

    Apa yang kita lihat hari ini mengesahkan memang wujud puak UG didalam PAS yang selama ini mereka menafikan.Walaupun keputusan muktamar PAS di Ipoh tahun 2008 menolak s3barang kerjasama dengan UMNO. Keputusan muktamar itu masih berkuatkuasa. Mereka wujud juga dan yang menyedihkan pemimpin-pemimpin utama UG ini adalah dari kalangan ulamak.

    Jika kita kaji betul-betul apa tujuan tindakan-tindakan puak UG ini didalam krisis MB Selangor. Kita kena tengok dalam konteks keputusan muktamar di Ipoh yang masih menjadi dasar PAS sehingga hari ini.

    Tindakan-tindakan puak UG menggunakan PAS mungkin untuk menyediakan pentas supaya PAS dipecat dari Pakatan Rakyat kerana melanggar persafaman yang dipersetujui bersama.

    Bila PAS dipecat dari Pakatan Rakyat, maka keputusan Muktamar di Ipoh tahun 2008 dulu s3cara otomatiknya gugur dari menjadi dasar PAS. Jadi senanglah bagi puak UG ini meng3mukakan usul kerjasama dengan UMNO untuk diluluskan oleh Muktamar yang baru. Kerjasama ini sudahpun wujud secara tidak rasmi di Kelantan melalui isu hudud dan pembinaan L3buhraya Rakyat yang diumumkan ol3h MB Kelantan.

    Kalau ini bukan strategi mereka, takkan pemimpin-pemimpin PAS begiti bodoh bermain dengan api didalam krisis MB Selangor ini. Tak masuk akal. Kita juga diberi peluang menonton selingan kepada permainan puak UG ini melalui laporan MI tentang perdebatan antara Hanipa Maidin dengan TGHH sehingga motif sebenar te4burai untuk tontonan s3mua pihak.

    Yang paling memeranjatkan ialah sikap sebenar TGHH sepanjang isu ini berjalan. Kita tidak pasti samada TGHH digunakan atau memang sebahagian daripada puak UG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu le politik. Kena sabar... tak berani tok sah masuk.

      Delete
    2. PAS lebih bijak dunia akhirat dari parti lain? Cuba fikir 3X!!!

      Delete
  3. AKU GI BERAK DULU JAP LAGI BARU KOMEN

    ReplyDelete
  4. Kalau beginilah politik Pas, PRU14 nanti Kelantan pun hanyut.

    ReplyDelete
  5. PAS juga mengidam nak perintah Sabah dan Sarawak dan KM di kedua-dua negeri akan dicadangkan oleh PAS juga.

    ReplyDelete
  6. kau pegi tanya berapa banyak umno bayar untuk beli melayu kedah dan melayu trengganu ..... murah je .... melayu kelantan mahal sikit ... tak caya tanya nuar musa ..... selangor sikit je melayu, cina banyak ... cina lagi mahal ooooooooooo bukan macam melayu ...sen sen pun jadi..........

    ReplyDelete
  7. Lawak sungguh. Mungkin salah satu negeri tersebut ialah negeri pasir sebutir, hehehe

    ReplyDelete
  8. Aku dah rasa tak ada hati dah dengan pas kerana hasrat unity government. Nak unity governmentpun biarlah umno tertonggeng dulu, lepas tu umno melutut pada pas dan pr

    ReplyDelete
  9. Sapa pun tak nak percaya Pas lagi.Buat semua orang jadi kelam kabut.Pas lepas ni jadi kera sumbang balik.sapa pun tak mau kawan dengan depa lagi.Kawan dengan umno celaka tulah kawan Pas yang paling sesuai sekali.Lepaih ni dengan -dengan depa sekali pun jadi celaka bawa malapetaka.

    ReplyDelete
  10. Sah PAS parti 1/3. Sentiasa kena ikut 2/3 aka pak turut. Nak bersuara? Tak payahla...tgk apa kata Mat Yankee pun dh cukup.

    ReplyDelete
  11. Dollah. Mak hang kena kongkek dek DAP atau Anwar? Kenapa tuduh Pas. Benda2 haram macam tu Pas sangat takut. Yang masing2 marah kat Pas sebab apa? Hang semua parti lain, buat apa sibuk2 pasal Pas? Sukahati Pas lah nak bergabuang dengan siapa. Selama ni pun Pas yang selalu buat kerja tolong menangkan PKR. Berapa kerat kamu ahli2 PKR yang buat kerja kampen untuk parti kamu?? Pooorraaah.

    ReplyDelete