suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, August 10, 2014

Khalid Ibrahim dan pasal apa


Pasal apa kemungkinan negeri Selangor akan ada lagi satu pilihanraya negeri?
1)Sebabnya negeri Selangor ada lah lebih demokratik daripada lain-lain negeri dalam Malaysia. Kerana rakyat mereka tak perlu nak tunggu selama 5 tahun untuk mengundi sekali lagi.

Pasal apa Khalid Ibrahim perlu diganti?
1) Sebabnya dia pun macam ahli-ahli politik yang lain-lain yang ada masalah intergeriti.
2)Sebab dia tak ambik 'pot' pendapat-pendapat rakyat/umum.
3)Sebab dia tak ambik 'pot' pendapat-pendapat dari parti dia sendiri.
4)Sebab dia ada 6 dosa-dosa besar DI-SINI .
5)Sebab dia tak mau dengar nasihat parti dia dimana mereka nak ganti dia dengan Wan Azizah, jadi lubang 6 dosa besar Khalid Ibrahim pun di pecahkan.

Pasal apa Khalid Ibrahim tak mahu 'resign'?
1)Sebab dia rasa dia tak buat apa-apa salah.
2)Mungkin juga parti dia (PKR) tidak mahu dia 'resign' secara terhormat kot?
3)Mungkin juga dia terikut-ikut 'boss' dia Anwar Ibrahim yang tak mau 'resign' masa Anwar jadi TPM dulu.. Kah..Kah..Kah.
4)Sebab Najib dah cakap dia boleh kerjasama dengan Khalid Ibrahim.
5)Mungkin sebab nak tunggu anak pompuan dia kawin dulu kot, baru dia nak 'resign'... (ooppps! sorry!..ini kes Mat Said Terengganu daa..)

Last sekali .. pasal apa ada kebaikan untuk rakyat Selangor bila Khalid Ibrahim diganti?
1)Air tak akan ada masalah lagi. Tidak ada lagi catuan air.
2)Isu sampah akan selesai, jadi bila isu sampah dah selesai, denggi pun tak akan ada.
3)Projek lebuhraya KIDEX dan DASH akan dibatalkan.


dollah yankee -
Pasal apa PAS beria-ria menyokong Khalid Ibrahim? Sebabnya parti PAS telah membuat satu transformasi daripada sebuah parti yang mementingkan intergeriti kepada sebuah parti yang dah tak berapa nak ambik 'pot' pasai intergeriti..  Kah..Kah..Kah.. 
P/S: namun aku dan gurkah-gurkah politik di'port' yang lain tetap percaya kepada dasar-dasar parti PAS.



1 comment:

  1. (( Sidang Tertutup )) -Penyelesaian Akhir Krisis MB Selangor

    Hakikat yg pasti, UMNO takut terkubur di Selangor Jika Wan Azizah menjadi MB Selangor... Mungkin Ya!

    UMNO perlu menerima hakikat ini yg memulakan drama ini berlarutan kerana mengumumkan Anwar bersalah kes liwat beberapa hari sblm sempat bertanding di kajang... Kemaruk kuasa di negeri termaju ini, menjadikan UMNO sanggup buat apa saja... Tapi tak mungkin pd Wan Azizah.. UMNO sudah berada di jalan mati...

    Tapi, jika pemimpin lain yg menjadi MB selangor, mungkin UMNO mempunyai jalan2 lain yg lebih mudah!

    Tawaran yg ditawarkan UMNO hanyalah cerita dongeng...

    Konflik Anwar dan Khalid bersifat sementara..

    Khalid akan pulang ke pangkuan PKR melalui Anwar juga sebenarnya..

    Jadi, jangan susah hati sgt ye :)


    Sumber
    >>> Klik Di Sini

    ReplyDelete