suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Friday, July 25, 2014

Khalid dok 'pikiaq-pikiaq'



Ketika Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk melaksanakan "Langkah-Kajang" untuk menukar MB Selangor, gurkah-gurkah politik di'port' tidak menolak kemungkinan pilihanraya negeri akan berlaku.

Kalau Khalid Ibrahim merasa nak keluar dari opis MB dengan cara 'jahat' dia boleh saja membubarkan DUN Selangor.

Tapi kalau difikir-fikir tentang niat jahat dia ini (kalau dia ada niat laa..) memang tak patut! Sebab ianya bukan saja akan membebankan rakyat Selangor tetapi juga terpaksa mengeluar belanja yang besar.

PR, jika boleh tidak mahu perkara yang sebegini berlaku kerana ini yang Najib,umno dan BN dok tunggu-tunggu. Jika Khalid nak juga ia berlaku, umno/BN berpeluang untuk menyerang habis-habisan, sebabnya hingga hari ini ada banyak juga isu-isu yang masih tak selesai yang boleh mendapat perhatian daripada rakyat Selangor apabila dihasut nanti dan di 'jolok' dengan fulus al'mahfuz.

Jika dilihat kepada Khalid Ibrahim yang sedang 'frust menonggeng' dengan layanan dan tekanan-tekanan dari kawan-kawan nya dalam PKR , gurkah-gurkah politik di'port' ini berani bertaruh yang Khalid Ibrahim akan lawan balik (walaupun dalam keadaan yang ter'gagap-gagap) dengan kuasa sebagai MB yang ada dalam tangan dia.

Dengan banyak isu-sisu yang masih gagal diselesaikan olih kerajaan negeri, Sultan Selangor pasti akan sokong Khalid Ibrahim dan bersetuju dengan pembubaran jika dia minta perkenan baginda untuk membubarkan DUN.

Sampai saat ini Khalid masih lagi dok 'pikiaq-pikiaq' macam mana dan apa cara dia nak buat.

Memandangkan dia memang tak boleh pandang Azmin Ali, tambahan pula kalau Azmin yang akan ganti dia, rasa-rasanya dia mungkin akan jumpa Sultan untuk minta perkenan baginda.

dollah yankee -
Kalau Khalid buat juga,memangKhalid Ibrahim ni musibat besar!!!

1 comment:

  1. Elok la dia buat mcm tu. Dah sapa suruh pkr ni bodo sgt buat keputusan.

    ReplyDelete