suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Friday, May 30, 2014

Nak tengok dia makan



Kumpul cokelat Cadbury yang ada DNA Babi tu, dan suruh dia makan!!!

Hukum produk Cadbury yang disahkan halal sebelum didakwa mengandungi Asid Deoksiribonukliek (DNA) babi adalah seperti hukum asalnya iaitu "halal dimakan", demikian menurut Majlis Fatwa Kebangsaan.

Pengerusi Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Profesor Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata ia termasuk dalam kategori keadaan 'Umum al-Balwa', iaitu keadaan musibah atau kesukaran yang berleluasa dan sukar dielak.

Katanya lagi "Dalam kes produk siap diproses dan dipasarkan kepada pengguna yang pada asasnya dihasilkan melalui pemprosesan serta menggunakan bahan-bahan yang suci dan halal, dan juga telah disahkan sebagai halal tetapi kemudian didapati berlaku kontaminasi DNA babi pada sebahagian produk (kelompok tertentu sahaja), maka dalam keadaan ini, Muzakarah memutuskan bahawa ia adalah dikategorikan sebagai 'Umum al-Balwa'.

Saya tak nak ulas panjang pasal perkara ini sebab ini adalah kata-kata Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan yang arif tentang agama Islam!!!!!!

Saya hanya minta persatuan & NGO Islam kumpul coklat Cadbury yang ada DNA BABI tu suruh Pengerusi dan Ahli Majlis Fatwa MAKAN!!!

Lagi baik bagi makan semua anak beranak Dr Abdul Syukor.. Tak apa Ummum al-Balwa!!!


sumber : TEMPAYAN RETAK

dollah yankee -
yang haram dihalalkan,yang halal pula diharamkan..
bila hukum agama dipermainkan,itu lah tanda-tanda  akhir zaman

7 comments:

  1. Jgn bodo dn bebal sgt. Maksud halal kt situ klu dh termakan dlm keadaan x tau. Jd apa masalahnya. Boleh hentam org tp simpan sikit bodoh tu.

    ReplyDelete
  2. Dr Shukur kalau ikhlas anda kena makan coklat itu, jika tidak anda hanya seorang penegak kemungkaran....tunjukkan anda jujur dengan fatwa anda...semoga gaji anda yang dibayar oleh rakyat untuk berkhidmat kerana agama menjadi sah...

    ReplyDelete
  3. tanya dia di mana dia buat PhD nya tu dulu .... England, Wales, Scotland, US atau Tel Aviv ...??? Kalau kat situ biasa le ...Hamid Osman Hadari dulu pun buat kat situ gak ......ATAU songkok tingginya itu sudah penuh dengan duit siling 50 sen ...berat nar-nar ..........!!!!

    ReplyDelete
  4. Terima la fatwa yg terbaik....jgn nak buat fatwa sendiri...belajar la jadi org yg brilmu

    ReplyDelete
  5. anon.. fri may 30, 11:14:00 PM
    tak apa laa..bodo ka,bebal ka..kami pun nak tengok juga dia makan dulu..

    ReplyDelete
  6. Tindakan pihak berwajib mengambil sample terus dari kilang utk tujuan ujian DNA Babi adalah meragukan kerana produk baru yg diambil dari kilang memberi ruang kpd pihak kilang utk memanipulasi kandungan produk baru tersebut. Kenyataan pihak berwajib bahawa mereka tidak berhasrat utk melindungi pihak kilang adalah sekadar alasan utk menyelamatkan diri dan pihak kilang. sedangkan sampel yang sebenar mesti diambil dari produk yg berada dipasaran... kesal kerana pihak berwajib masih cuba mengelirukan org ramai...

    ReplyDelete
  7. Apa kata kalau umat islam ramai2 buat memorendum mendesak JAKIM menyaman Kementerian Kesihatan Malaysia kerana menimbulkan kegelisahan dan kebimbangan keatas umat Islam Malaysia kerana tak dapat makan cokelat Cadburry

    ReplyDelete