suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, February 03, 2014

Pak Menteri yang bodoh dan malas!



Mat Maslan yang sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh dan yang tidak menyenangkan kita mengenai sesuatu isu sekali lagi membuat kenyataan bodohnya bila dia telah meletakan punca angka pengangguran yang naik disebabkan olih rakyat Malaysia yang pemalas.

MALASSSSS?....DAH LAMA DAH DENGAR AYAT2 INI, ini saja lah modal mereka!...sepatutnya sebagai menteri...mamat ni kena turun kebawah perhatikan sendiri apa yang sedang diusahakan oleh pelabur2 yang amat dimanjakan oleh kerajaan kita ini...apa yang sedang kita semua tidak perasan dan terlepas pandang ialah...kebanyakkan majikkan dari pelabur2 tanah air sendiri mahupun pelabur2 luar negeri...mereka ini bukannya hendak menggajikan pekerja dengan memberikan hak2 mereka...tetapi kebanyakkan mereka semacam hendak membina semula sistem perhambaan...maknanya para majikan kini lebih memerlukan hamba dari pekerja...tak percaya?...mengapa begitu ramai pekerja luar termasuk PATI berlambakkan tanpa kawalan dinegara ini???...berbeza diawal pembangunan negara dahulu...hak2 pekerja diberikan walaupun gaji mereka rendah nilainya..tetapi tinggi berkatnya...kini walau pun gaji tinggi...kos sara hidup pula tinggi...macam mana majikan dan pekerja akan dapat menyesuaikan keadaan dengan suasana ketua2 eksekutif bertaraf menteri pun macam kangkong taraf pemikiran nya...

Fahamilah dulu permasalahan apa yg dihadapi oleh rakyat baru boleh dituduh malas..ADA FAHAMMMM??!!...

dollah yankee -
Mat Maslan hanya akan turun bawah bila ada pilihanraya...Kah..Kah..Kah.. 
tak percaya? tunggu PRK Kajang...

3 comments:

  1. menteri penjilat pungkuk rosmah....jawa bangang!!!

    ReplyDelete
  2. Dia ada banyak kerja mana nak meroyan cam pengarang

    ReplyDelete
  3. aku benci umno sebab pemimpinnya laaaaa...

    ReplyDelete