suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Friday, December 27, 2013

Bukan saja bodoh tapi juga hodoh!

Usah merungut kenaikan kos sara hidup, kata menteri

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hassan Malek menasihati rakyat Malaysia agar tidak merungut, sebaliknya memberikan kritikan membina terhadap langkah kerajaan menaikkan beberapa harga barangan...


Patut kah kita semua carut-kan menteri yang seekor ini?
Gurkah-gurkah politik di'port' berpendapat ada lah lebih baik menteri ini duduk diam-diam daripada terus bercakap. Sebabnya lagi banyak dia bercakap, lagi banyak dia bagi 'press statement',  lagi jelas dia sendiri menampakan kebodohan nya.

Dalam perkara ini gurkah-gurkah ini kata yang hanya orang gila saja yang tak akan merungut.

Pun ada juga baik nya juga bila dia banyak bercakap, bila dia banyak bagi 'statement' tentang kenaikan harga barangan sebab ini akan lebih menguntungkan Pakatan Rakyat.

Dia jadi menteri. Dari A sampai Z semuanya free, semuanya buta! Cuba dia duduk dalam kasut kita, gurkah-gurkah ini rasa dia lah orang yang paling kuat merungut! dan mengutuk!

Untuk makluman kepada Hassan Malek..Rakyat hari ini bukan lagi merungut tapi sudah menyumpah seranah kerajaan BN/umno setiap waktu, setiap saat,setiap ketika dimana saja.

dollah yankee-
bukan saja bodoh tetapi juga hodoh!

4 comments:

  1. Menteri ke BERUK.....UMNgOk kot!

    ReplyDelete
  2. Inilah antara menteri paling bangang yang pernah aku lihat.... mungkin selepasnya adalah Shahidan Kassim.

    ReplyDelete
  3. ini salah penyokong umno ... bodoh-bodoh ... mudah terpengaruh dengan janji-janji palsu umno ... dah berkali-kali dah menipu, bagi juga lagi undi kepada melaun-melaun umno nih ... bila melaun-melaun umno ni naikkan harga petrol, elektrik, tol, kena cukai gst lagi dan KENA BODOHKAN LAGI masih lagi ketawa terbahak-bahak dan bertepuk tangan kegirangan .... penyokong umno bodoh ...!!!penyokong umno bodoh ...!!!penyokong umno bodoh ...!!!penyokong umno bodoh ...!!!penyokong umno bodoh ...!!!

    ReplyDelete
  4. Dah 3 dekad dok pemohong orang, yg.dok dalam umgok adalah kategori berikut; kaki bodek ampu maksimum, tukang fitnah, penting kekayaan diri, pelakon patriotik, orang yg.rela jadi lembu & kerbau, dlm.hal agama, munafik maksimum, assabiah, bobrok akhlak dan paling hebat penyamun harta negara semua ini dah tertulis dlm.quran & hadith cuma yg.buta, pekak & bisu saja yg.tak mau faham sebab nafsu serakah jadi pedoman hidup.Islam depa jual 3 seduit lepas tu dok canang pembela ISLAM semoga Allah membersihkan bumi Malaysia dari golongan ini. Cukuplah, Sedarlah dari menjadi hamba Umno, jadilah Hamba Allah yg.benar takut hanya kpd.Nya bukan pada malaun umno laknatullah. Bagi mereka Azab yg.pedih!!!

    ReplyDelete