suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, November 17, 2013

Jaring sepak raga dengan jala ikan pun tak kenal...



Semua orang tertanya-tanya apa sebab CT kalut pasal 'statement' KJ hentam FAM dan. Kenyataan KJ itu sepatutnya diberi perhatian kerana ia membabitkan prestasi sukan. Jadi siapa CT yang nak pertikai KJ? dan kenapa dia yang kalut lebih? Ada lah lebih baik CT ambil satu mikrofon dan melalak atas pentas.

Nak cerita bab sukan di-Malaysia? Buang masa! menghabiskan borehh!! lebih baik cerita pasal 'taik dalam peti ais' ...

Sukan dan Menteri dari umno/BN yang jaga kementerian ini dari dulu lagi semuanya buang masa. Menterinya asyik silih berganti, peruntukan tak payah cakaplahh.. berbillion ringgit habis! keputusan? apa 'lan-chow' pun tarak! Sukan di Malaysia ni juga sampai bila pun tak akan kemana-mana. Sebabnya semua persatuan diterajui olih orang-orang politik dan kerabat-kerabat. Mereka bukan nak bersukan tapi nak berpolitik.

Kalau 7.2 billion yang Najib dah bayar dekat 'con'setan sepanjang tahun 2009-2013 untuk khidmat 'memusnah-sehat' negara kita, diguna untuk membeli vitamin-vitamin, makanan-makanan kesihatan, dan supplement-suplement untuk atlet-atlet yang ada di Sekolah Sukan Bukit Jalil, bukan saja setakat pingat emas di Olimpik boleh dapat, Mike Tyson pun boleh kena TKO di'round' 2... ini tidak terjadi sebab atlet kita pagi-pagi kena makan nasi lemak.. Kah..Kah..Kah..

Olih sebab persatuan-persatuan sukan di Malaysia banyak diterajui olih orang-orang politik dan kerabat-kerabat, gurkah-gurkah politik di'port' kata jangan harap sukan kita nak maju lah!!! Contoh nya Sepaktakraw. Presiden adalah Ahmad Ismail,Ketua umno Bukit Bendera. Gurkah-gurkah ini kata lagi.. kalau tunjuk jala ikan dengan net sepak raga, dia langung tak boleh beza yang mana 'net' sepak raga yang mana jala ikan.. Kah..Kah..Kah.. tu pun ada hati nak jadi presiden sepak takraw?

Dalam bola sepak pulak dulu ada sorang polis yang jaga. Dia buat pegawai-pegawai @ komiti bola sepak macam konstabel polis, semua orang kena dengar dan ikut saja ...
baikkk tuannnn!!! Kah..Kah..Kah.. mamposss aku !!! Dulu Shahidan Kassim pernah teraju KOAM. Gurkah-gurkah politik di'port' kata "kalau Sahidan Kasim lawan lumba lari dengan Rosmah Mansor, belum tentu Shahidan Kasssim boleh menang". Tu pun ada hati nak terajui KOAM.

Nak cakap pasal bola sepak pulak lagi banyak buang masa. Tu belum bercakap pasal  pemain-pemain yang ada, macam-macam hal. Tu belum kira lagi bini-bini mereka yang terlebih perasan.

Ini hanya lah sebahagian kecil saja, kalau di korek..korek..korek.. lagi persatuan-persatuan sukan-sukan yang lain-lain yang ada, rasanya banyak lagi yang akan terlondeh!

dollah yankee -
Teringat cerita gurkah-gurkah ini dulu-dulu masa mereka main bola... ada 'team' guna tok bomoh. Time nak tanduk bola, nampak bola macam buah 'nyok'... Kah..Kah..Kah..









No comments:

Post a Comment