suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, October 21, 2013

Mahathir kena cari Anwar


Semasa kempen pemilihan umno sedang panas dan rancak beberapa minggu yang lalu,  ada juga gurkah-gurkah politik di'port' telah menyebut bahawa Dr Mahathir sebenarnya pada hari ini sudah tidak laku lagi, sudah tidak relevan ada sudah tidak pengaruh lagi dalam umno, dan jika dia memenangkan Mukhriz sebagai naib presiden dalam pemilihan itu dengan merasakan suara nya masih kuat dalam umno, dia silap besar. Sebenarnya pucuk pimpinan umno mula dari presiden hingga ke ahli-ahli biasa (yang sememangnya  bangang) hari ini sudah tidak mahu lagi dengar cakap dan apa-apa juga pandangan yang keluar dari mulut Dr Mahathir. Dia sudah jadi sejarah, tapi dia masih tidak mahu menerima kenyataan itu

Hari ini, pendapat itu telah terbukti benar. Dr Mahathir sudah tidak laku. Dia sudah tidak ada pengaruh. Mukhriz kalah lagi. Mahathir bengang lagi. Mahathir marah lagi. Kalau di takdirkan Mahathir pejam mata, alamat nya politik Mukhriz pun akan ikut terpejam sama.

Dulu bila Mukriz lawan KJ untuk jawatan ketua pemuda, Mukhriz tewas. Masa itu Mukhriz tewas bukan sebab suara Mahathir tak relevan, tak laku tetapi sebab mereka ambil masa sampai 10 jam nak kira undi yang tak sampai 1000 itu.

Memandangkan, umno sudah tidak lagi mahu dengar cakap Dr Mahathir maka lebih elok jika Dr Mahathir buang egonya dan pergi lah jumpa Anwar Ibrahim atau pun dia boleh jemput Anwar berjumpa dengan nya untuk menyokong gerakan yang benar-benar mahu menyelamatkan Malaysia dari pemimpin umno yang tamak haloba.

Dengan cara itu Dr Mahathir boleh lah menebus segala dosa dan salah laku selama 22 tahun jadi PM dengan bersama-sama dengan Anwar Ibrahim untuk menyelamatkan Malaysia.

dollah yankee -
Nurul dan Marina dah boleh duduk satu meja, bapa-bapa mereka bila lagi?



1 comment: