suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Tuesday, October 08, 2013

Melayu umno mana ada baca pasal audit-meng'audit ni ..

Sampai pagi ini isu panas yang masih lagi dibincang olih rakyat Malaysia ialah tentang laporan dari Ketua Audit Negara. Tak perlu lah nak cakap apa benda yang telah disalah guna yang telah mereka guna wang yang di amanahkan olih kita.

Yang tak mahu bercakap dan tak ambil pot tentang perkara ini hanya lah ahli-ahli umno. Bila ditanya jawapan mereka cukup senang .. "mampoih pi laa, tu bukan duit kita, duit gomen!, kita cukup bulan dapat gaji, ada rumah, setahun sekali dapat BR1M 500, sudah cukup".

Gurkah-gurkah politik di'port' ingatkan orang-orang yang bagi jawapan ini hanya lah orang-orang melayu kampong, makcik pakcik kat felda, tetapi rupanya kat dalam bandar-bandar besar macam dalam Georgetown ni pun banyak. Rasanya di ibu kota pun lagi banyak kot, kalau tidak takkan lah Adnan Mansor boleh menang di Putrajaya.

Nampaknya Anwar Ibrahim, Mat Sabu, Chegu Bard, Guan Eng, Elizabeth Wong (marka aku..Kah..Kah..Kah..) dan lain-lain pemimpin besar dalam Pakatan Rakyat kena perah sikit otak mereka dan cari jalan macam mana nak bagi 'mangkok-mangkok' diatas sedar diri tentang laporan Ketua Audit Negara itu.

Mereka kena kerja keras sikit turun padang untuk cuci kepala otak mangkok-mangkok ini supaya sedar yang Malaysia ini semakin kronik, hutang semakin banyak, semakin itu, semakin ini dan tidak mustahil negara boleh bankrap. Olih itu sudah tiba untuk umno berehat dan bagi peluang kepada Pakatan Rakyat buat kerja.

Yakinkan dan suruh mereka tengok macam mana kerajaan Selangor, Penang, Kelantan buat kerja. Kedah, Terengganu dan Perak walaupun cuma pemerintahan cuma sekejab tapi sruh mereka bandingkan. Suruh mereka celikkan mata besar-besar tengok macam mana Khalid Ibrahim buat kerja sampai boleh simpan tunai 3 billion. Boleh bagi bonus satu bulan gaji duit raya kepada anggota dan kakitangan kerajaan negeri sedangkan Persukutuan cuma mampu bagi 500 ringgit saja.

Kita kena kerap turun buat ceramah, buat forum, buat sesi penerangan untuk ahli-ahli umno yang bangang ni supaya mereka sedar, sebabnya mereka (ahli-ahli umno) ini tak pernah rasa ada tanggung jawab sebagai seorang rakyat Malaysia dalam perkara ini.

dollah yankee -
Tun Mahahthir kata penyokong umno ini semua bodoh pun, mereka masih tak sedar !

1 comment:

  1. chedet kata penyokong umnooobodoh....pasai depa tak mau sokong anak dia...kalu sokong......umno pandai..trick lama macha.

    ReplyDelete