suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, October 31, 2013

'Gencok' sakan la.. pemimpin BN/umno!



Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang dibentangkan baru-baru ini (dan yang sebelum-sebelum ini) amat jelas menunjukkan terdapat beberapa 'JERUNG' yang membuat keputusan yang merugikan wang rakyat dan membelakangkan kerajaan.

Lalu Ketua SPRM Abu Kassim pun kalut lah nak tunjuk kat rakyat kata dia buat kerja bila dia kata nak cadangkan satu pindaan undang-undang baru (seksyen 23 SPRM) yang boleh mendakwa 'JERUNG' jerung ini. Gurkah-gurkah politik di'port' pun hari-hari dok monitor perkembangan ini dan hari-hari pun dok tunggu Abu Kassim. Tapi hampeh!!! Apa pun tarak!!! Abu Kassim pun ghaib entah ke mana.

Setahu gurkah-gurkah ini, susulan laporan dari audit itu, sebanyak 15 kertas siasatan telah pun dibuka olih Abu Kassim, tapi sampai hari ini apa 'bala yellow' (maap,hanya orang penang saja yang tau perkataan ini) pun tak dak dengar.

Lalu seorang dari gurkah-gurkah ini pun membuat panggilan kepada sahabat setia mereka di SPRM sebelah Citi Bank bertujuan untuk korek..korek..korek.. tentang perkembangan 15 kertas siasatan yang dibuka. "Sabaq lah geng, kertas siasatan ni baru 2 minggu depa buka. Depa pun tengah dok tengok-tengok,nanti kalu apa2 aku helo lah hangpa", itu jawapan yang diterima.

OK, fair enough ...

Apa kah undang-undang yang ada sebelum ini tak cukup untuk tangkap 'JERUNG'jerung ini? Atau apakah 'JERUNG' jerung ini tertakluk kepada buku undang-undang B,manakala ikan-ikan 'BILIS' pula didalam buku undang-undang A? (Kan Malaysia kita ada 2 buku undang-undang? Kah..Kah..Kah..)

"Woitt..sapa kata Malaysia ada 2 buku undang-undang?, 2? 3 daaa..!!". 
"Aikk? tambah lagi 1 pulak? yang khas untuk yang berkaitan dengan RASUAH. 
Lagi banyak lah Abu Kassim kena telan 'panadol'". Kah..Kah..Kah..

Tak percaya? Nah..! 
Knowingly, the Barisan Nasional is on a spree of passing bad laws under the pretext of safeguarding the security of the nation,they (BN) passed the amendments to the Prevention of Crime Act 1959,
Now by introducing a new Section 203A to the Penal Code, they are going to punish those who expose corruption ...
dollah yankee - mana dia tak penin..lain yang dia nak 'introduce',lain pula yang diluluskan..Kah..Kah..Kah.., semua orang kena tutup mulut 'for the sake of national security'..???..poodahhh!!!

2 comments:

  1. HeHeHeHe..lagi kuat depa 'kepak'!

    ReplyDelete
  2. Gorbon..lama tak dengar perkataan 'kepak'. Hang ni mesti kaki clubbing ni.

    ReplyDelete