suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Friday, September 13, 2013

Pak tiri, laki mak aku punya ..



 "ini kementerian saya, saya boleh boleh lantik sesiapa saja." amboi mak! apa? ini kementerian sdn. bhd. ka?

Dalam hal ini Nazri barangkali sebab banyak sangat letak proksi dalam syarikat-syarikat terlupa bahawa kementerian bukanlah milik individu. Kementerian bukan seperti syarikat sendirian berhad. Kementerian adalah milik kerajaan dan rakyat, menteri yang duduk di situ hanyalah atas ehsan Perdana Menteri melantiknya setelah beliau dipilih olih rakyat (yang bangang) dan menang sebagai wakil rakyat .

Selagi rakyat (yang bangang dalam Parlimen Padang Rengas) terus menyokongnya, dapatlah dia terus jadi menteri, tetapi lagi empat tahun bila rakyat-rakyat dalam parlimen Padang Rengas yang bangang tadi telah sedar dan mereka akan beralih arah kepada PR, kedudukan menteri itu terpaksa lah dilepaskan dan boleh lah ucapkan selamat tinggal kepada kementerian.

Jadi, janganlah sombong dan bongkak sangat kerana dapat jadi menteri seolah-olah boleh melakukan apa saja. dan menganggap kementerian itu pak tiri, laki mak dia punya.

Pelbagai peringkat dalam Umno sendiri ada yang secara terbuka dan ada yang secara diam-diam sering memaki dan menyumpah dia sebenar nya. Macam tu juga dengan blogger pro umno apatah lagi blogger yang pro PR, juga tidak henti-henti menyumpah beliau sambil mengaitkan dengan beberapa kenyataannya yang berbaur angkuh dan sombong setiap kali isu mengenai anaknya itu menjadi kontroversi.

Sebelum ini isu mengenai anaknya yang dikaitkan dengan tauke balak, Michael, Nazri juga bingkas mempertahankan anaknya itu dengan nada yang juga sombong dan angkuh. Kali ini, timbul lagi isu anaknya jadi pegawai khas kementeriannya, sombong dan angkuhnya tetap sama juga.

Najib sebenarnya sudah menerima banyak sekali maklumbalas yang negatif daripada umno sendiri mengenai tindakan Nazri itu, tetapi tiada apa yang Najib buat, apa yang dia takut sangat dengan Nazri Aziz ini pun tak tau lah.

dollah yankee -
Kalau Nazeri hilang jawatan atau kalah pun tak pa dah .. duit yang dok ada, 7 keturunan pun makan tak boleh abisss !!!

2 comments:

  1. Ini puak2 munafik!!! Mangkok ni mcm sesumpah yg boleh tukar warna...malaun ni kalau jumpa orang2 alim sikit siap dng jubah dan bertongkat...konon alim sgtlah..kalau jumpa betina kalah iblis!!

    ReplyDelete
  2. melayu bodoh aja sokong kau!!!!

    ReplyDelete