suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, May 13, 2013

44 tahun yang lalu ...

dollah yankee -
Pada hari ini 13 Mei 1969 ketika memasuki senja, arwah Pak Kasim telah di-bunuh,ditetak dengan pedang samurai berhampiran Kampong Pulau,Pulau Pinang ketika mahu menaikan bendera umno dan mayatnya pula telah disimbah dengan cat warna merah pada sejarah hitam tragedi 13 Mei 1969.


Yang patut di-kenang ialah arwah Pak Kasim mati sambil mendakap erat bendera UMNO ...
Al'Fatehah untuk arwah Pak Kassim...

2 comments:

  1. Apakah keuntunganya bila berlaku pertumpahan darah akibat api perkauman???...siapakah yang untung? Apakah matinya berbaloi??.. Saudara saudara saya ramai yang mati terbunuh semasa 13 Mei 1969.. Tak dapat apa apa pun dari UMNO...tak pasal pasal diri terkorban atas propaganda politik sonsang..berpada padalah kalau nak berpolitk pun.. Jangan sampai gadai nyawa rakyat....janganlah menyusahkan jenerasi yang ada sekarang ini..dah la keluar universiti takde kerja,, hutang belajar kena bayar,, lepas tu nak ajak rakyat berbunuh antara kaum,, apa punya kerajaan, tak bertangungjawab lansung..Jangan sombong sangat, kami yang melayu tulin ni dah meluat sangat perangai orang orang politik umno ni..jangan mainkan api perkauman..sila ubah perangai kalau nak terus berkuasa...

    ReplyDelete
  2. Kesian Pak Kassim. Menjadi mangsa mainan kotor puak2 Umno di Kuala Lumpur. Perancang2 tragedi Mei 13 rasa puas kerana berjaya melaga2kan orang Melayu dengan orang Cina, dan hasrat mereka untuk terus berkuasa tercapai.Negara dan rakyat Malaysia mengambil masa 40 tahun untuk menanamkan semangat kekitaan, walaupun masih terdapat puak2 dalam umno yang mengharapkan tragedi itu berulang semula,

    ReplyDelete