suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, February 06, 2013

Nak mai dahh !

 

Cuba kita semua teka apa kah topik perbincangan yang paling top dan paling popular yang sering dibincang dimana-mana saja pada hari ini? Tak kan tentang perang di-Gaza? Apa lagi? tentu lah tentang hari-hari terakhir parlimen yang ke-12.

Nyawa parlimen ke-12 ini akan mati pada 21 April 2013. Lepas tu SPR ada 2 bulan@ 60hari iaitu hingga sekitar bulan Jun untuk panggil PRU-13. Makna nya Haji Najib akan hidup lagi sampai tarikh itu. Soalan nya berani kah Najib? Najib masih ada telur kah? untuk apa? untuk tunggu sampai bulan Jun!. Kalau dilihat pada senario hari ini, dan telor'nya yang tidak berapa kelihatan, tidak mustahil Najib akan tunggu sampai bulan june.

Semua spekulasi, teka-teki, tarik tali bila nak PRU betul-betul sudah buat rakyat bengang, bosan, letih, fedup dan buang masa kita.

Kenapa dia tak berani nak tetapkan satu tarikh dalam kalender kita pada 2013 ni untuk buat PRU?

Di Australia, Julian Gillard dah pun letak dalam kalender yang 'election' mereka ialah pada bulan September. Wow! nampak tu? 9 bulan punya notis beb! Britain pula pada bulan Mei, iaitu 5 bulan punya notis. Disini? Hampeh! sebab paling lama notis cuma dalam masa 10 hari!

Bila agak-agak PRU13 kita? Nampak macam sudah dekat sebab seorang gurkah politik di'port' yang berniaga sebagai pengedar kue-pau telah mendapat tempahan yang begitu banyak hari ini dari polis pulau pinang untuk bekalan menu makanan kepada polis-polis dalam negeri Penang yang terlibat dalam tugas pada PRU-13 ini. Dan dia telah diarah untuk menyediakan kue-pau itu antara 15hb tiga -30 hb tiga.

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah.. memang dah dekat dahh tuu .. !!!

2 comments:

  1. Pilihan raya ialah semasa cuti sekolah 23 Mac - 31 Mac. Kebanyakan ketua-ketua jabatan (terutama PAT dan KPN) telah tahu tapi terikat merahsiakannya. Tapi bocor juga kpd kenalan rapat.

    ReplyDelete
  2. kerajaan aling tak ebrtamadun rasanya pd abad ni adalah M'sia...
    bgtau je la apa masalahnya

    ReplyDelete