suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, December 09, 2012

u no help me,i no help u..Kah..Kah..Kah..

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berjanji untuk memberi hadiah besar kepada rakyat Pulau Pinang iaitu pembinaan 20,000 unit rumah mampu milik.

Katanya, 10,000 unit rumah mampu milik itu akan dibina dalam masa terdekat di bawah program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) manakala baki 10,000 unit akan dibina oleh agensi-agensi kerajaan.

"Rumah-rumah itu akan dijual di bawah harga pasaran untuk rakyat Pulau Pinang, contohnya jika rumah itu harga pasarannya RM500,000 kita jual dengan harga RM300,000 sahaja," katanya.


Tu dia aihhh...pasai tu bibir Najib merah bak delima merkah...rupa-rupanya sebab dia selalu berjanji.  

Wow! harga RM500 ribu boleh kurang sampai tinggal RM300 ribu, yang gurkah-gurkah politik di'port' ini tahu, rumah flat kos rendah pun 3 tahun dulu harga 45 ribu, sekarang dah jadi sampai 80-90 ribu, ini harga 500 ribu akan turun jadi 300 ribu? Ajaib!..memang cukup ajaib ! Gurkah-gurkah ini kata lagi "lebih baik hang (najib) saja yang turun kot? tak payah tunggu PRU, sebab PRU nanti kami dah nak turunkan hang!".

Yang bangang-bangang yang datang dengar pun tepuk tangan dan bersorak macam orang gila bila dengar Najib janji nak turunkan harga rumah mampu milik yang di janji mahu dibina itu, tapi bila mereka dengar harga 500 ribu nak diturunkan sampai 300 ribu, mereka ternganga-nganga sampai lalat boleh terbang masuk sebab mereka pun datang ke perhimpunan ini naik bas free pakai baju free,dapat makan free, ni nak beli pula rumah yang berharga 300 ribu? Najib ni hilang akal pa?! Berapa kerat lah orang melayu di bahagian pulau di Penang ini yang boleh beli 20,000 unit rumah itu yang harga macam tu hah?!

 Lagi satu dia tak cakap projek rumah tu nak bina di bahagian mana, bahagian pulau atau bahagian seberang? kalau bahagian pulau, di-mana lagi kawasan yang ada? kawasan yang ada pun sebelum ini semasa zaman BN/umno perintah dulu semua dah di 'lego' olih ketua2 umno dan pak-pak menteri2 dalam umno. 

Ini lah masalahnya bila ikut sedap mulut nak cakap... khiakkk...thuuiiii !!!

dollah yankee -
Tak apa lah, cakap lah apa pun sebab yang dengar tu pun semua yang jenis bangang!










2 comments:

  1. memang betul pun bangang selamanya cakap dan janji umno bn haram jadah tak bolih diikut dan tak bolih pakai POOOrah thuiiih

    ReplyDelete
  2. Hi, i thinκ that i saw you vіѕiteԁ mу site thus i came tο “гeturn thе favor”.
    I'm trying to find things to improve my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!
    Here is my blog - website design

    ReplyDelete