suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, December 13, 2012

25 persen..kah..kah..kah..!



KUALA LUMPUR, December 06th - The pledge of openness on the expenditure for the London Olympics by Youth and Sports Minister Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek has been turned into a hollow promise by National Sports Council director-general Datuk Seri Zolkples Embong.
In August, the minister at a packed press conference declared that there would be full disclosure of the records of the RM20 million spent on Olympic preparations if the public wanted to see the records.
Yesterday, at the National Aquatic Centre where both men were present, the minister asked Zolkples to explain after he was asked about the undertaking he had given.
Zolkples took the view that the public does not have access to the expenditure and deemed it non-obligatory: "We cannot give to the public every detail of the accounts. It is not necessary."
.................................................................................................................... 
Gurkah-gurkah politik di'port' cukup 'terbakaq' bila baca kenyataan Ketua Pengarah MSN ini. Memang betul 'haram-jadah' ,sebab mula-mula mereka bagi kita syiokk bila menteri yang jaga benda ni kata mereka telus dan demokrasi untuk dedahkan akaun perbelanjaan itu, tapi apa sudah jadi?!
Gurkah-gurkah ini kata mereka dan rakyat malaysia yang lain berhak untuk nak tahu ke-mana  dan macam mana duit 20 juta itu dihabiskan sebab yang itu bukan duit petronas, bukan duit TNB,bukan duit telekom malaysia,bukan duit CIMB,bukan duit pak tiri laki mak dia dan juga bukan duit 'ah long',duit tu ada lah duit kita semua,duit rakyat.
Gurkah-gurkah ini nak tahu pasal apa akaun itu mereka  dan rakyat malaysia yang lain tak boleh tengok? Kenapa juga akaun itu tak di bagi kepada ahli-ahli parlimen untuk mereka tengok?
Gurkah-gurkah ini mahu menteri yang bertanggung jawab iaitu Shabery Cheek (yang bila bercakap,air liur dia penuh di-kiri dan kanan bibir) menjawab kenapa bukan dia sendiri yang bagi kenyataan kata akaun itu tak boleh bagi rakyat tengok? Apa? sudah makan sikit ka?! sebab dulu dia juga yang berJANJI (DI-TEPATI) untuk mendedahkan akaun itu kepada kita semua.
Dalam kes ini siapa yang lebih berkuasa wahai Shabery Cheek? You ka atau Ketua Pengarah you? You kata boleh dan nak bagi tahu semua dekat orang akaun itu, ketua pengarah you pula kata tak boleh..takboleh..mana boleh! Apa?! main-main ka?!
dollah yankee -
Berapa banyak pula depa dah rembat dari 20 juta tu pun tak tau laa...

No comments:

Post a Comment