suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, November 04, 2012

Kita kena ubah!


Pejam celik,pejam celik dah pun nak habis tahun. Apa cerita bakal tahun 2013,kita pun tak tau lagi.Yang pasti 'pak lawak-pak lawak' dalam politik kita macam Berahim Ali akan terus menghiburkan hati kita. Bila tengok Samy Velu turun berdemo di Batu Caves minggu lepas, teringat apa pula cerita dan nasib dia 2013 nanti? Apa kah dia akan terus terus terhina dan dihina? Atau dia akan kembali bangkit untuk orang hindu? Atau juga dia akan jadi 'pasu bunga' tepi highway?

Tahun 2013 nanti juga Pak Lah dah cakap yang dia tak mau lagi dah.Boleh kah dia bantu dan tolong calon umno untuk pertahankan kerusi Kepala Batas tu? Atau kita akan menyaksikan PAS pula akan buat kubu disana?

Tahun 2013 juga, apa kah Gerakan yang dah 'fedup' dengan umno/BN akan 'join' PKR,DAP,PAS? Well.. gurkah-gurkah politik di'port' berharap yang ini akan menjadi kenyataan dan dapat kita semua tengok melayu,cina,hindu,kadazan,iban,benggali dapat bersama dalam Pakatan Rakyat.

dollah yankee -
Ubah..ubah.. sebelum parah !

No comments:

Post a Comment