suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Tuesday, October 09, 2012

Ini mesti Anwar punya kerja!


Fuyooo..besar betul kapal perang ni! Pee Emm dan Menteri Pertahanan kita tak kan lah tak teringin dan tak terima apa-apa proposal dari orang-orang umno untuk beli sebiji kapal macam ni? Kalau laa boleh beli 'supercarrier' yang macam ni laa ... haiyooo ! komisyen mesti gila gila punya lahh!

Gurkah-gurkah politik di'port' tertanya-tanya juga sesama sendiri, apa hal kapal ini berlabuh di sini? Sebab apa kapal ini berlabuh di sini? itu kita semua kena lah tanya tukar tiub. Dia lebih arif tentang ini dan dia juga pandai nak cerita bagaimana nak bagi orang paham. Kah..Kah..Kah..

Tun Mahathir yang kita semua kenal cukup anti dengan Amerika Syarikat tak kan tak ada apa-apa nak komen kot? Tak dengar laa pula dia keluarkan sebarang 'press statement' tentang kapal besar yang sedang berlabuh di Port Kelang ni. Jangan jangan dia pun ada dalam senarai tetamu vip yang akan dibawa 'tour' ke kapal ini nanti.

Berahim Ali dengan Perkasa pula apa cerita? mana sudah hilang? Kenapa tak pergi 'buat ramai', bawa sepandok, bawa 'loud haler' buat bising macam katak panggil hujan di Port Kelang? Gurkah-gurkah di'port' ini pula kata " jangan jangan Berahim Ali yang akan kalungkan bunga pada tengkuk Kapten kapal itu untuk menyambut nya datang !" Kah..Kah..Kah..

Gurkah-gurkah ini kata lagi " ini semua mesti Anwar Ibrahim punya kerja, mesti dia lah yang bawa masuk kapal ni ". Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
kalau 'tawaf' satu pusingan kapal ini, ada tengah dua jam?








1 comment:

  1. Aku takut RM pulak teringin nak beli sebesar ni utk jadikan bot peribadi...jenuh nak kumpul duit tu...duit yg dikumpul dari kecik dah habis buat beli cincin... keh keh keh!!!

    ReplyDelete