suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, June 24, 2012

Senyum pagi ahad


Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:
“Oit,lama tak nampak, mana ko pergi?”
Lima puluh menjawab ” Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,
Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak kat Starbuck, tengok konsert AF,konsert M’sianIdol..,beli nombor ekor,
tempat2 cam tuh lah. Ehh..,ko pulak macam mana?”
Duit seringit menjawab perlahan seraya menunduk dengan rasa sedih dan kecewa, “Hmm..biasa lah..
Balik-balik tempat sama.. surau, masjid, surau, masjid…"


Moral of the story: Takkan la asyik-asyik nak derma RM1 je kat mesjid
atau surau kot?, tambah laa lebih sikit..

dollah yankee -


1 comment:

  1. Walaupun tajam bisa menikam... sekurang-kurangnya ada juga orang bagi seringgit masuk dalam tabung masjid.

    Banding Menteri pergi ke masjid, janji juta-juta tapi dalam bentuk janjilah, kalau disertakan cek besar pintupun dah kira baik.

    ReplyDelete