suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, April 09, 2012

Guan Eng jual syarikat melayu

Ini lah tangan Lim Guan Eng yang telah di-kerat olih orang melayu dan mamak-mamak umngok di Penang kerana telah menjual sebuah syarikat yang boleh dianggap sebagai sebuah syarikat orang melayu kepada orang luar.

Walaupun ini adalah hal-hal yang berkaitan dengan korporat, dan memandangkan PNB ada juga sikit syer dalam syarikat tu dan PNB tu pula milik kita semua iaitu hak orang melayu, dan memandangkan gurkah-gurkah ini semuanya melayu (yang bukan keling atau mamak), jadi gurkah-gurkah ini telah menganggap yang mereka juga adalah pemegang syer minoriti dalam PNB dan mereka berasa berhak untuk bersuara dan bertanya apa yang patut.

Apa cerita dan perkembembangan terbaru cerita Esso Malaysia yang nak di-jual itu?? Sudah di-jual kah?? Atau sudah kena lelong kah??

Setelah berbulan-bulan menanti dan menunggu akan perkembangan ESSO ini, akhirnya telah sah dan sahih yang ESSO Malaysia ini telah di-jual kepada San Miguel Corpn (Philipine) melalui anak syarikat mereka Petron Oil and Gas dan mereka kini telah memiliki hampir 70% saham Esso Malaysia.(Lagi dua tahun, baki 30% tu pun akan hilang) 

Kalau kita tengok siapa pula orang melayu yang jadi pengarah dalam San Miguel Corpn itu, mungkin kita akan kena penyakit mati pucuk...oopppsss sorry, bukan mati pucuk, tapi sakit jantung daa...

Baru hari ini gurkah-gurkah politik di'port' tau yang betapa kurang ajarnya Guan Eng ini kerana telah menjual sebuah syarikat orang melayu punya kepada orang luar.

Gurkah-gurkah politik di'port' juga berdoa supaya Anwar Ibrahim/Pakatan Rakyat dapat mengambilalih Putrajaya dengan segera kerana jika dibiarkan nanti, Petronas juga akan menerima nasib yang sama dengan ESSO Malaysia ini bila dijual olih Guan Eng.

dollah yankee -
Hidup Melayu ?!..nak hidup macam mana? apa pun dah tak dak !






2 comments:

  1. Dulu puak -puak UMNO tebas pucuk sahaja.Macam orang petik daun teh.Tak le terasa sangat.TAPI....la ni mereka tebas sampai ke pangkal. Habis semua.Tak tinggal sisa pun lagi.Tunggulah apa yang akan berlaku kepada FELDA??????????

    ReplyDelete
  2. Dulu puak -puak UMNO tebas pucuk sahaja.Macam orang petik daun teh.Tak le terasa sangat.TAPI....la ni mereka tebas sampai ke pangkal. Habis semua.Tak tinggal sisa pun lagi.Tunggulah apa yang akan berlaku kepada FELDA??????????

    ReplyDelete