suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, February 12, 2012

Ini pun ada sangkut dengan lembu juga.(Telah di'Lembu'kan)

Kini sudah banyak orang berani melondeh kepincangan-kepincangan Tun Mahahthir semasa dia berkuasa. BACA DI-SINI
Itu lah...bila seseorang itu sudah tidak ada lagi kuasa, siapa pun dah tak takut. Macam bekas Ketua Hakim Tun Dzaiddin ini yang telah melondehkan bagaimana sistem dan badan kehakiman negara kita sebenarnya telah di-lembukan oleh Tun Mahathir.

Bila sudah baca kenyataan Tun Dzaiddin ini, gurkah-gurkah politik di'port' tetap dengan kepercayaan mereka bahawa undang-undang di Malaysia ini sebenarnya ada 2 buku. 1 buku untuk orang-orang besar macam mereka, dan 1 lagi buku undang-undang untuk orang-orang kecil macam kita.

Puncanya terjadi 2 buku undang-undang ini adalah dikatakan telah dicipta dan diubah oleh Tun Mahahthir semasa dia berkuasa dahulu. 

Dan kini, sedikit demi sedikit sudah ada orang yang berani bangun melawan dan menentang dan melondehkan perkara ini. Akibat dari itu, kehormatan terhadap Tun Mahahthir pun sudah mula terhakis sedikit demi sedikit.

Pada hari ini ramai rakyat sudah mula percaya yang semasa  23 tahun Tun Mahathir berkuasa, dia telah melakukan banyak keburukan dari kebaikan. Oleh itu rakyat dan orang kecil macam gurkah-gurkah politik di'port' berhak untuk tahu apa lagi benda yang dia dan mereka telah buat terhadap sistem dan badan kehakiman ini sehingga sistem ini sekarang di lihat dimata rakyat dan orang-orang kecil ini sangat busuk.

Dan mereka masih lagi sifat mereka yang bermati-matian menafikanya yang Malaysia ini ada 2 buku undang-undang dan sistem ini tidak busuk.

Gurkah-gurkah ini juga percaya yang bukan saja buku undang-undang ada 2 buah, tetapi juga termasuk lah buku ekonomi, buku-buku tentang dasar-dasar, buku-buku tentang keewangan, buku-buku pelajaran.

Buku-buku tentang tender-tender projek kerajaan pula tak payah cerita lah, silap haribulan bukannya ada 2 buah tetapi ada 200 buah!. Kah..Kah..Kah..

Pendek kata semuanya ada 2 buah. Di ulangi ada 2 buah buku undang-undang, 1 untuk untuk orang-orang besar dan 1 lagi untuk orang-orang kecil. Sehinggakan ada rakyat dan orang-orang kecil ini telah berani bersuara dengan berkata sistem dan kehakiman di negara kita tidak akan berubah selagi BN berkuasa.

Biar lah orang-orang ini macam Tun Mohd Dzaidin Abdullah ini belajar melalui kesilapan mereka dulu, kerana dulu mereka juga sama-sama bersekongkol membusukan sistem ini, tetapi kini mereka telah  mendapat hidayah dan dah mula sedar, dan harapan orang-orang kecil ini ialah semoga mereka (orang-orang macam Tun Dzaidin) ini akan sama-sama membantu untuk menjadikan Malaysia yang lebih baik.

dollah yankee -
Lepas tu Tun kata kalau Anwar jadi PM, Anwar akan ubah undang-undang. Cekap dan bijak sekali Tun Mahathir ini.

3 comments:

  1. Almarhum Dato Fadzil Nor smasa hayatnya ada berpesan. Kita doakan Mahadir dipanjangkan usia dan kita sama sama tengok apa akan jadi kapadanya.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete