suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, January 04, 2012

Mencurut ilham

Sampai naik bengong muka kena asap curut
(gambar kredit bedukcanang.blogspot.com)

Tun Mahathir angkat sumpah jadi PM 16 Julai 1981, sembilan bulan lepas tu terus bubar parlimen dan minta mandat rakyat. Dollah Badawi 'zzzz' pula lagi 'champion', lima bulan saja. angkat sumpah 31 Oktober 2003, bulan March 2004 bubar parlimen.

Najib pula?? Angkat sumpah bulan April 2009... sampai hari ini sudah 2 tahun 8 bulan...apa 'toya' pun tak nampak macam nak bubar parlimen nak panggil pru-13. Kalau lah bulan April 2012 jadi pru-13, makna nya genap 3 tahun kita semua jadi penunggu, menunggu untuk menerajang dia turun.

Apa-apa pun dalam hal menunggu ini, yakni dalam perkara pru-13,Najib tak cakap bohong bila pada bulan 10 dulu dia ada kata yang pru-13 bukan tahun ini (2011).

3 tahun...tak pernah ada dalam sejarah dunia. 

Lain-lain negara punya PM akan bubar parlimen untuk minta mandat rakyat bagi menyokong lantikan sebagai PM paling lama rakyat kena tunggu pun empat,lima bulan saja. Malaysia ni dah nak masuk 3 tahun...apa bayang pun tarak lagi !

Dengan kes-kes lembu yang duduk di kondo mewah dan kes meng'gasing' duit zakat untuk bayar 'lawyer fes' serta juga kes awang adek yang dapat sumbangan tiap-tiap bulan, maka nampak gayanya tahun 2013 lah kita semua akan mengundi kot noe??!

dollah yankee -
Tunaikan 8 perkara dulu,kemudian baru undi ...

No comments:

Post a Comment