suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, January 18, 2012

Ini cara nak 'PAU'


Dulu pun dia ada cakap berdegar-degar macam ni juga. Last sekali bila dia di-tanya "Kenapa bising-bising? Apa yang kurang? Apa yang tak kena?".

Selepas di-tanya soalan itu, dia diam, lama juga lah. Yang di-dengar cuma dia dah di-anugerah pingat kebesaran pangkat Datuk olih Yang Di-Pertuan Agung yang di rekomen'kan olih Menteri Wilayah Persukutuan.

Hari ini dia bercakap lagi. Lagi berdegar sampai timbul semua urat-urat tengkuk. Nanti esok bila dah berjumpa dengan Najib gurkah-gurkah takut dia akan hilang semua telor.

Modal dia cukup baik dan kuat untuk buat menteri demam bila dia timbulkan hal Datuk Harun mati  dan telah tinggalkan 70 ribu ekar tanah rezab melayu di Kuala Lumpur, tapi hari ini hanya tinggal 240 ekar (Kg.Baru). Itu pun akan hilang pada bila-bila masa.

Nak tahu siapa DIA ini dan apa cerita?? Pergi lah ke SINI

dollah yankee -
Dari 70 ribu ekar sampai tinggal 240 ekar,baru dia sedar??

No comments:

Post a Comment