suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Saturday, November 19, 2011

Rombakan kecil? siapa lah yang nak 'kena penerajang'?!

Sumber-sumber yang gurkah-gurkah di'port' dapat berhubung perjumpaan Najib dengan beberapa orang pemimpin komponen BN baru-baru ini sebaik saja dia balik dari Mekah adalah sebab ada ura-ura mahu membuat sedikit rombakan kecil dalam kabinet.

Mana gurkah-gurkah ni 'cium' dan 'bau' info ni tak pula mereka cerita. Gurkah-gurkah ini menolak spekulasi-spekulasi ramai, yang mengatakan meeting itu adalah berhubung dengan pilihanraya umum 13. Ini sebab Najib yang tidak mahu lagi di gelar 'liar liar' telah mengatakan sebelum ini yang pilihanraya umum ke-13 bukan tahun ini.

Gurkah-gurkah ini kata lagi mungkin akan ada satu atau dua menteri yang akan 'kena penerajang', kalau tak 'kena penerajang' pun mungkin akan ada pertukaran potfolio. Yang gurkah-gurkah 'dok' nampak sekarang ni ialah Shahrizat Jalil, yang mana sekarang ni semua orang 'sedang menerajang' dia sebab kes lembu. Lembu-lembu tu yang sepatutnya di-bela diladang , tetapi olih sebab 'kepala otak' mereka yang sentiasa nak menipu dan memperbodohkan kita, mereka nak bela lembu-lembu ni dalam kondo.

Sedang gurkah-gurkah ini rancak bercakap pasal rombakan kecil kabinet ini, datang pula opis boy (dekat nak pencen pun panggil boy lagi?Kah..Kah..Kah..) pejabat SPR negeri, menyampuk dan berkata ... "sapa kata meeting tu pasal rombakan kabinet?? Meeting tu pasal nak diskus berapa banyak kerusi-kerusi yang nak bagi dekat komponen-komponen BN daaa ....!"

Ternga-nga nga-nga semua gurkah-gurkah ...


dollah yankee -
Kelmarin semasa keluar jumaat dari masjid kapitan kling (pintu depan banggunan mara), sudah nampak lori-lori yang sedang punggah turun peti-peti undi untuk dibawa naik ke pejabat spr negeri.

No comments:

Post a Comment