suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Saturday, November 26, 2011

Mana semua orang sudah lari hah..??!!

Tiba-tiba sahaja dia sudah jadi bisu, diam, senyap, sunyi dan sepi. Tiada gambar, tiada cerita, tiada berita. Kerusi yang dia selalu duduk dalam parlimen juga kosong. Ke-mana dia sudah pergi?? Mana dia sudah lari?? Migrate?? Buat umrah?? Atau ber'jihad?? Kah..Kah..Kah..

Pada ketika rakyat mahu tahu, mahu dengar sendiri dari mulut dia tentang keluarga dia dan lembu-lembu di NFC, dia menghilangkan dirinya. Begitu juga dengan Mohd Salleh, Eksekutif Chairman di NFC. Sekarang semakin menjadi lelaki yang penuh misteri. Semua rakyat yang ada mulut, yang tidak bisu, dari kedai kopi tepi jalan sampai lah ke kedai-kedai kopi diloby-loby hotel, media, internet juga sedang dan masih lagi bercakap tentang mereka, tentang lembu mereka dan juga tentang kandang super kondo mereka di-One Menerung.

Mahyudin cuba bercakap bagi pihak Sharizat dan keluarga dia, KJ cuba bercakap bagi pihak NFC, Noh Omar pula bercakap bagi pihak kerajaan. Semua mereka bercakap dalam satu nada dan satu bahasa iaitu "bahasa kerajaan", apa yang mereka cakap tu banyak yang kelentong dari yang betul, tapi it's ok sebab rakyat dah tak ambil pot, rakyat sudah 'fedup' mahu dengar apa pun alasan dan penjelasan.

Rakyat tak mahu dengar 'explaination', rakyat mahu tahu kenapa hanya bela 3,000 lebih sikit dengan modal (ikut suka mak bapa mereka,nak bayar boleh tak mau bayar pun ok) yang di beri beratus juta ringgit??

Mahyudin,KJ,Noh Omar... anda semua tak perlu lah bersusah payah dan berbuih mulut untuk mempertahankan NFC atau Sharizat atau Mohd Salleh. Yang ini semua bukan nya kerja kau orang. Ini masalah korporat.

Kepada Pakatan Rakyat, ini lah harinya dimana 'ada lori ada bas, ada hari boleh dibalas'. Ini masa yang tepat untuk kita menghentam, kita perlu jatuhkan Sahrizat. Jika kita berjaya jatuhkan dia, percayalah yang undi-undi dari wanita dan pengundi-pengundi di kota raya akan beralih kepada PR.

Kepada Sharizat dan Mohd Salleh, anda perlu terus menyembunyikan diri anda kerana jika anda muncul pada saat ini keadaan akan terus jadi dalca, jadi caca-marba.

dollah yankee -
Itu laaa...lain kali jangan pijak kepala lembu

2 comments:

  1. Kalau di Jepun... kalau dah terbongkar rahsia disembunyi, dah letak jawatan dah tapi di Malaysia, Menteri terlalu sayangkan jawatan menterinya... kalau boleh nak lebih lagi "kantau.. dari PM.

    Dah confirmed dah Menteri dari kalangan BN/Umno amalkan... Rasuah/salah guna kuasa. PRU13 nanti..confirmlah Sharizat kenak reject dah..

    ReplyDelete
  2. Sharizat laa ni bukan saja dah kena reject oleh pengundi2 atas pagar...wanita exco dia pun dah lari tinggalkan Sharizat. Mana2 Sharizat pegi sekarang, dia jalan sorang2 takda pengikut melainkan mak saudara dia Rose dan S/U Politiknya Suhaimi. Sharizat sudah tidak ada sokongan dari wanita Umno lagi. Tanda nya Sharizat akan di balun nanti kat Perhimpunan Umno dari perwakilan2 Rabu ini...jadi senanglah kerja PR untuk menang dikawasan lembu Sharizat nanti kahkahkah!!!

    ReplyDelete