suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, August 04, 2011

Mesti 'hisap kote' Guan Eng nie..


Ketua Wanita MCA Negeri sudah betul-betul punya marah. Macam tu juga dengan Ketua Pemuda Gerakan Negeri, dia pun tumpang semangkuk marah dekat orang-orang umno. Kenapa lah dua orang mangkuk ini marah sangat dekat orang-orang umno di Penang? Gurkah-gurkah kata yang mungkin sebab bila di belakang BN, mereka ni semua mungkin dok 'hisap kote' Guan Eng kot? Tu yang marah sangat tu. 

Ohh ya lahh! rupa-rupanya mereka marah sebab Guan Eng sudah bagi satu projek buat sekolah agama yang bernilai 1 juta ringgit dekat sorang budak umno umur 19 tahun.   Kah..Kah..Kah..

Mereka dua orang ini sudah hangat hati dan tanya Guan Eng "apa semua projek bagi dekat kontraktor melayu? kontraktor cina lain tak pernah dapat projek kerajaan negeri. Kalau ada pun kontrektor cina yang dapat, dalam 100 projek, kontrektor cina cuma dapat 2 projek saja".

Gurkah-gurkah di'port' kata, ini mesti kes Guan Eng benci dan rasis kat orang melayu ni, pasal tu yang dapat banyak projek adalah kontrektor melayu umno.

Berbalik pada budak umno 19 tahun yang dapat projek 1 juta tu, Ketua Pemuda Gerakan ini mahu Kerajaan Pakatan Rakyat Penang (maksudnya Guan Eng lahh..), cerita dekat rakyat Penang macam mana kontrek kat budak tu dan lain-lain kontrek yang di-berikan itu ada dan benar-benar mengikut sistem tender terbuka seperti yang di war-warkan nya.

Apa kah kontrektor mana yang pandai 'hisap kote' Guan Eng...akan mendapat projek kontrek itu?

Gurkah-gurkah kata lagi, kalau lah itu kriteria yang di ambil kira untuk mendapatkan kontrek dalam kerajaan negeri Pakatan Rakyat Penang, maka dalam kes ini sudah tentulah kontrektor-kontrektor melayu yang rata-rata ada dalam pulau ini, yang hampir semuanya ahli-ahli dan pegawai parti umno, memang jenis yang pandai 'hisap kote'. Sebab tulah semua kerja-kerja kontrek dalam Penang dapat dekat kontrektor melayu/umno.

Kah..Kah..Kah..

Gurkah-gurkah dan kawan-kawan pun tertanya-tanya juga budak mana yang projek tu?
Hanya dengan satu 'phone call' saja, gurkah-gurkah sudah dapat kesan siapa itu budak.

Budak tu bapak dia ada lesen kelas A. Bini bapak dia pula ada lesen kelas D, lesen kelas F tok sah cakap laaa, silap haribulan ada 10. Bapak budak tu pula adalah bekas Ketua Pemuda umno Bahagian dan dan sekarang dia adalah Ketua Penerangan umno Bahagian.

Nampak tak dalam kes nie?? Apa? Guan Eng tak tau kaa bapak dia tu orang kuat umno? Patutnya Guan Eng tak bagi projek tu, tapi Guan Eng seorang yang waras dan tidak jumud, dia tak peduli umno atau pkr atau pas atau dap, yang penting boleh buat kerja. Mahu projek? Masuk gelanggang lawan secara terbuka. Bukan main 'hisap kote'. Kah..Kah..Kah..

Pakatan Rakyat bukan macam umno, yang mana ada suatu ketika 10 tahun dulu lebih kurang, semasa umno berkuasa, mereka telah menyenarai hitamkan kontrektor-kontrektor melayu yang di syaki menyokong Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

dollah yankee -
umno Jelutong apa macam??



2 comments:

  1. kalau gua malu ler jadi budak umngok tu dpt projek dari orang yg depa selalu maki dan kutuk...ptui..

    ReplyDelete
  2. isap kote.... hah hah hah
    lama aku tak dengaq orang cakap 'isap kote'

    ReplyDelete