suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Saturday, August 06, 2011

Apa lagi mau bikin mau kasi rakyat mamposs??!

Apa lagi lu orang mau bikin mau kasi rakyat semua mamposs??!
Gurkah-gurkah di'port' sudah kata, sudah ada laporan tentang cadangan dan 'proposal' daripada syarikat bas Transnasional yang mahu bagi rakyat kita semua mamposs.

Kali ini mereka mahu warga-warga asing pula di-benarkan untuk membawa bas.

Pada hari ini sudah jadi trend pada semua majikan-majikan 'puki-mak' ni, tak kira dalam apa industri pun, untuk segera menyelesaikan masalah sumber manusia mereka, mereka akan buat permohonan untuk ambil warga asing bekerja. Dalam pengamatan gurkah-gurkah, kalau ada 20 pekerja asing dalam satu-satu industri tu, yang halal cuma 5, 15 lagi? semua haram punya.

Pada hari ini juga warga-warga asing yang haram, yang halal ini sudah merayap, sudah menjalar dimana-mana sahaja industri yang ada dalam negara kita, sehinggakan kerajaan 'anak haram' BN/umno ni pun sanggup pula menghalalkan pendatang-pendatang haram yang berlambak-lambak dengan program 6P mereka.

Apa nak jadi dengan Malaysia kita yang sedang di-perintahkan olih BN/umno??!!

dollah yankee -
Syarikat bas City-Liner laluan Parit Buntar-Butterworth sudah mula buang semua pemandu-pemandu tempatan.

1 comment:

  1. Sabtu, 6 Ogos 2011
    PANAS!! KHALID GEREJA DAN KONCONYA TERUS MENCERCA JAIS DAN HASSAN ALI!!


    Beberapa pemimpin Pas Selangor yang pro- Khalid Samad seperti Khairuddin Othman terus 'mencincang lumat' Hassan Ali tanpa usul periksa asalkan Dr Hassan Ali dilihat bersalah dalam isu gereja demi menjaga hati sahabat sebantal mereka DAP.

    Beberapa pemimpin Pas bercakap dalam sidang media di pejabat Khalid Samad di Shah Alam hari ini, Islam tidak membenarkan sama sekali umat Islam memasuki gereja walaupun apa pun yang mereka lakukan"

    Kata mereka lagi,"tindakan Jais adalah satu tindakan yang tidak beretika dan perlu menerima hukuman yang berat"

    Kata pemimpin pas itu," Inilah hasil didikan penjajah dan pentarbiayahan songsang selama ini. Nak tunjuk kuat, ramai, ada kuasa. Tetapi lebih penting tunjuk akhlak dan keperibadian mulia dan mampu hormati satu sama lain,” katanya.

    "Dr Hassan Ali perlu bertanggungjawab dalam insiden itu, bukan setakat itu Hassan perlu berhadapan dengan lembaga displin parti", kata Khalid Samad

    Berhubung serbuan JAIS kelmarin, Khalid berhujah, sekiranya terdapat individu melarikan diri sekali pun ia tidak bermaksud melakukan perbuatan salah.

    “Biasalah, bila rempuh orang akan cuba lari. Mugkin dia rasa duduk (situ) pun kesalahan, (jadi) dia takut,” kata Khalid yang juga anggota parlimen Shah Alam yang menjaga keselesaan seluruh gereja.

    Sementara itu, Setiausaha PAS Selangor Khairuddin Othman pula menyifatkan tindakan JAIS itu sebagai tidak beretika, kurang sopan dan berniat jahat

    Kata Khairuddin lagi, "JAIS juga perlu dihukum kerana tindakan bodohnya itu" sumber cerita Mc ambil kat SINI.



    Bagi yang nak tau kenapa JAIS serbu gereja boleh klik SINI. Mc menyokong JAIS dan Hassan Ali membenteras 'majlis songsang' iaitu berbuka puasa di dalam gereja.

    Mc taktau apa nak kata dengan umat Islam sekarang ni. Pelbagai cara dan kerja bodoh yang sudah dibuat. Punyalah banyak masjid dan surau ada kat Selangor tu. Apahal pulak nak buka puasa dalam gereja? Dah takdak otak ka, atau dah kurang didikan agama. Kalau benar kita nak buat majlis bersama pihak gereja, buat majlis kat luar, hotel ke, restoran ke.

    Ini tidak, dalam gereja pulak yang dipilihnya. Kalau majlis kenduri-kendara tu ok lagi. Ni majlis berbuka puasa.. puasa di bulan Ramadhan adalah satu ibadah wajib. Bila dah masuk dalam wajib, perlu kita berbuka puasa di tempat yang diketahui halalnya, sucinya dan bersihnya. Itu cara kita menghormati agama kita.Tindakan JAIS melakukan 'kunjungan hormat' itu adalah patut dan wajib untuk mencegah umat Islam terpedaya dan murtad.

    Pernah dengar ke orang berbuka puasa dalam disko atau 'club'? Dikelilingi dengan keadaan tempat yang tidak suci, bagi agama kita. Kita boleh berbuka puasa ke? Atau kita disuruh bersolat di kandang babi? boleh ke?

    Cuba la hormati Agama Islam. Pada Khalid gereja dan konco-konconya yang bodoh dan nak bodek undi orang kristian tu. Balik la ke pangkal jalan. Nak pancing undi pun agak-agakla.. takkan sampai agama di hina pun masih nak sokong?

    Korang nak tunggu puak ni buat sembahyang Jumaat dalam gereja pulak ka? baru nak gelabah?

    Otak letak kat lutut la..

    McTheory:
    Lain kali, buat kat tokong pulak.. kasi makan bah kut teh.. baru sempoi..

    ReplyDelete