suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, June 09, 2011

Tak guna seduit pun..! sebab menteri yang bangang !


Gurkah-gurkah politik di'port' kata...kalau macam ni lah punya keadaan,seduit pun tak gua!, manakala kumpulan Jambu maharaja lawak kata...'apa pun tak boleyyy...'

Grace Poilis 17 tahun dan sahabatnya Joanita Juanis 15 tahun, sepatutnya bergembira kerana boleh melayari internet dan masuk mana-mana laman sesawang yang di inginkan kerana mereka telah menerima skim komputer riba 1Malaysia yang telah di berikan percuma.

Namun bagaimana pun, apa pun tak boleyyy atau tak boleh nak buat apa dengan lap-top yang di berikan secara 'buta' (free) itu kerana tidak ada liputan broadband di kawasan kampung mereka di-Kampung Moyog, 55 km dari Kota Kinabalu.

Yang boleh mereka lakukan hanya lah..bagun pagi tengok lap-top, switch-on, lepas tu tutup balik ...

Ini lah bangangnya pak menteri yang buat program komputer 1Malaysia percuma yang telah menelan belanja
1billion ringgit tu...

dollah yankee -
1billion?? isk..isk..isk..

2 comments:

  1. apa lagi main game la, klu nak duit jual aje......

    ReplyDelete
  2. Jual kat jiran sebelah bolehlah. Tapi kalau nak lelong dalam internet tak boleh... tak da liputan.

    Ini masalah bila rakyat berduyun-duyun beri undi pada tongkol untuk jadi pemimpin yang kemudian dilantik jadi menteri. Pegawai kerajaan yang jadi penasihat dan pelaksana pula kayu... eloklah digelar TONGKOL KAYU.

    ReplyDelete