suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, June 23, 2011

Memang luar biasa..TAIK-KERBAU punya luar biasa!

Pasal terlalu banyak dok 'tembak'(bohong) dekat rakyat, sampai apa yang dia bercakap pun, dia sendiri tak tau ekoq kepala.

"4 billion ringgit invesment plan by Motorola for it's plant in Penang". The announcement made by Najib Razak on 19 may in New York. A day before that, Koh Tsu Koon said "Extraodinary Invesment for Penang".

Nak buka kilang, bukan senang macam nak berniaga 'cucuq kodok'. Dia kena melalui proses yang macam-macam. Kilang tu pulak di Penang, jadi kalau dah sampai 4 billion punya pelaburan nak masuk Penang, tak kan lah Guan Eng selaku Ketua Menteri, selaku Chairman PDC yang menguruskan perkara berkenaan dengan kilang-kilang yang ada di-sini dok 'tidoq' dan tak tau apa-apa kot?!

Sikit punya banyak kaa...pelabur-pelabur dari Amerika dan lain-lain negara yang datang buka kilang di-sini sampai boleh tertubuhnya FREPENCA (persatuan pelabur-pelabur/kilang-kilang di-Penang). Depa ni pun tak tau apa-apa. Jadi bila depa dengaq kata yang Motorola nak bawa masuk sampai 4 billion punya 'invesment', depa pun nak tau juga laa... sebab depa pun tak dengaq apa-apa. Sepatutnya FREPENCA ni yang akan dapat tau dulu.

Jadi wakil kilang-kilang yang dok ada dalam persatuan ni pun pakat-pakat laa talipon Guan Eng nak bertanyakan tentang pelaburan 4 billion tu. Sikit punya malu kaa..sebab Guan Eng jawab dia tak tau. Cuma wakil-wakil ni tak sampai hati nak kata dekat Guan Eng "hang jadi Ketua Menteri macam mana? Sampai apa pun hang tak tau?!" 

Bila Guan Eng tanya balik dekat M.I.D.A(sebuah agensi yang menguruskan pelabur-pelabur yang nak buka kilang di-Malaysia) untuk dapatkan kepastian dan nak bantu apa yang patut... maklum lah nak buka kilang harga 4 billion, Guan Eng mesti dan kena lah tau..., tapi M.I.D.A pula dengan tiba-tiba sudah tak boleh bercakap, tiba-tiba saja jadi bisu, diam, tak tau nak jawab apa.

Nak jawab apa benda, kalau dah benda tu tak betul.

Najib tak malu kaa.. cakap benda yang tak betul, di Amerika pula tu...HQ pada segala kilang-kilang besar di-sini.

Najib...Najib... ini mesti kes pegawai M.I.D.A yang 'tidoq' atau pun kawan yang tulis ucapan tu yang 'nga-nga'.

Koh Tsu Koon pula bekas Ketua Menteri, bekas Chairman PDC dekat 20 tahun, connection mesti laa kuat. Bila FREPENCA tak dapat jawapan dari Guan Eng, depa pun talipon pula Koh Tsu Koon tanya pasal Motorola nak melabur sampai 4 billion ni...

Rupa-rupanya...4 billion itu ada lah pelaburan sepanjang 30 tahun Motorola buka kilang di-sini. Bukan lah Motorola nak bawa masuk 4 billion punya pelaburan...

Mangkuk hayun betoii...dia sendiri tak tau apa yang dia cakap!

dollah yankee -
Tahun 1980 pernah kerja dengan Motorola Penang. Staff number 2008, gaji 700.

1 comment:

  1. Salam bro,

    Gua nak cilok entry ni..., nak sebarkan supaya lebih ramai tau bahawa orang bodoh pun layak jadi PM di Malaysia nih... hahaha..

    Dengan izin ok.. Tq.

    ReplyDelete