suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, June 15, 2011

Harap tak ceramah depan kerusi kosong...

Kah..Kah..Kah.., KJ pun macam pak mentua dia juga, dok tidoq dan baru sedaq yang orang-orang muda yang merangkumi umur 40 kebawah adalah merupakan 80 % pengundi-pengundi baru sekarang ini yang jangan kan kata nak sentuh, nak pandang pun tak mau, apa lagi kalau nak beli dan baca akan akhbar-akhbar harian yang ada dalam negara kita ni.

"Ingat paper saja ka depa tak baca? Warta Perdana dan Buletin Utama pun depa tak pernah tengok laa..!".

Jadi... pikiaq punya pikiaq punya pikiaq macam mana nak counter Pakatan Rakyat bila dekat-dekat nak pilihanraya umum ni? Macam mana nak 'tune' kepala otak penyokong-penyokong PR ni? Ada laa pulak mangkuk hayun mana dalam exco pemuda umno (jangan jangan novandri hasan apa ka??) sudah bagi idea suruh ikut stail Pakatan Rakyat iaitu...CERAMAH! kita pun kena counter dengan ceramah, macam mana yang Pakatan Rakyat telah dan sedang buat, tiap-tiap malam di segenap pelusuk tanah air, di mana-mana saja sentiasa ada ceramah politik, orang pun berduyun-duyun datang dan cukup berminat nak dengaq, tambah pula Mat Sabu yang mai..Allahuakhbar! tak tau nak cakap laa macam mana..Kalau Anwar pulak yang mai..tak guna cakap laa..

Ada pula exco pemuda dalam umno lain tak berapa setuju dan kata.."kalau kita pun kena 'counter' dengan ceramah juga macam PR, rasa nya tak berapa boleh nak pi..sebab kita tak dak orang yang macam Mat Sabu, kita tak dak orang yang macam Nizar Jamaludin, kita tak dak orang yang macam Mahfuz Omar, orang yang macam cikgu bard pun kita tak dak, nak ber ceramah macam mana??...kalau kita buat ceramah, sapa yang nak berceramah? sapa yang nak mai tengok ceramah kita? Takut-takut esok paginya keluar dalam semua blog politik, gambar-gambar kita sedang berceramah depan kerusi-kerusi yang kosong...baru padan muka kita!.. Kami okey..yang nanti malu hang laa KJ..!"

"Hang kena pikiaq elok-elok KJ nak buat ceramah ni..hang kena pikiaq juga sapa yang nak tanggung semua belanja? Bukan kita tak pernah buat ceramah, tapi apa jadi? Orang-orang kita yang di-bawah banyak yang selama ni dok tidoq, kalau tak haria kat depa, tak bergerak laa...! Kalau 'fulus-al'mahfuz' tak jalan, alamatnya penceramah kita akan berceramah dengan kerusi lahh.."

"Kalau macam tu apa kata kita hidupkan semula tim unit pidato kita?? Kita 'train' depa-depa ni.."

"Hang gila ke KJ? lagi dua tiga hari nak pilihanraya, hang baru teringat nak hidupkan unit pidato kita?? hang baru teringat nak 'train' depa jadi penceramah?? Hang pun macam pak mentua hang juga..raja tidoq!.." 

"Habis tu nak buat macam mana??!"
"Habis tu? Habis tu... three lah..Kah..Kah..Kah.."


dollah yankee -
Nota: Moral dari cerita ini ialah... Tak boleh menang kalau lawan dengan PR secara gentelmen, boleh menang kalau TIPU!

No comments:

Post a Comment