suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, June 26, 2011

Boleh kah kita tangkap mereka kalau dah sampai berpuluh-puluh ribu orang..?!

"...Sepuluh orang, seribu orang boleh laa kita tangkap. Tapi kalau dah sampai berpuluh-puluh ribu orang yang turun, boleh kah kita nak tangkap?? Jadi kalau kita nak ambil pendekatan dengan menangkap penganjur dan lain-lain orang yang terlibat dalam perhimpunan BERSIH 2 yang sedang dalam perancangan tu, i rasa itu bukan lah jalan yang terbaik..." Ini antara kata-kata seorang pegawai kanan KDN dalam mesyuarat mereka berhubung dengan rancangan BERSIH 2 hendak turun ke jalan raya 9 haribulan nanti.

Kata pegawai kanan itu lagi... "Senario dan rakyat sekarang sudah berubah. Rakyat sekarang dah tak boleh terima setengah-setengah tindakan kita termasuk menangkap mereka yang terlibat nanti. Kalau laa kita yang kena tangkap sebab hanya menjual dan memakai baju kuning..., dan kalau laa kita di-tangkap tanpa sebarang justifikasi, i rasa kita pun dah tentu tak boleh terima sama sekali.."

Mungkin di-sebabkan alasan-alasan yang  di-atas lah yang menyebabkan mereka telah menukar taktik dan alternatif lain, dan pendekatan yang sedang di-cuba sekarang ialah mereka terus menerus, saban jam dalam radio, dalam tv memberitahu rakyat betapa negatifnya kesan-kesan ke-atas negara kita jika perhimpunan BERSIH 2 ini di-sokong oleh rakyat-rakyat jelata.

Dan itu lah yang sedang di-lakukan mereka sekarang ini.

dollah yankee -
Cakap lah apa pun...9 hb. rakyat tetap akan turun ...

4 comments:

  1. heh heh pedulik apa aku apa jebon ank ckp..ckp le sampai pengsan.ada aku kesah bukn aku tgok tb pun..he he he..nanti 9 julai aku tetap akan ada kat kl pakai bju kuning w/laupun aku seorg je kat situ!

    ReplyDelete
  2. Apa kata kalau kita ramai-ramai pakai baju bersih pas tu pergi jalan0jalan menebeng depan balai polis seluruh negara? Lebih cantik lagi set satu masa yang tertentu. Contohnya lepas jumaat pukul 3 ke atau hari sabtu pukul 2 petang.

    Lepas tu kita tengok abang polis nak buat apa? Kalau ramai-ramai ni depa tangkap, nanti muat ke lokap polis tu?

    Lepas tu ramai-ramai buat lapuran polis kata polis salahguna kuasa tangkap tanpa bukti/sebab.

    Lepas tu ramai-ramai failkan saman malu terhadap polis dan kerajaan malaysia kerana buat tangkapan kat kita. Minta biar berjuta-juta beb, dapat 10% pun kira berbaloi lah.

    lagi best lagi kalau kita panggil Al Jazeera ke, CNN ke, BBC ke. Sure famous all over the world!

    ReplyDelete
  3. bukan lu seorang tapi beribu-ribu lemon(kuning)
    disana nanti

    ReplyDelete
  4. secara tak langsung dia orang telah buat iklan tentang BERSIH....iklan free kahkahkah..

    Bangang punya umngok...kahkahkah..

    ReplyDelete