suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, June 08, 2011

6p..campur lagi 1p maka jadi lah piiiirahhhhhh !!!


Gurkah-gurkah politik di'port' ingatkan yang program pengampunan dan pemutihan terhadap pendatang-pendatang haram yang dijalankan pada tahun lepas ada lah yang merupakan program yang terakhir, tapi tak juga.

Macam musibat daa..tiap-tiap tahun pasti ada program pengampunan dan pemutihan yang di buat untuk pendatang-pendatang haram ini, tiap-tiap tahun bila buat program pengampunan dan pemutihan ini..menteri tu nanti kata..ini adalah program pengampunan dan pemutihan yang terakhir yang kita akan buat kepada pendatang-pendatang haram ini.

Gurkah-gurkah pun ingat yang tahun 2010 lepas dah habis lahh, sebab percaya kepada janji-janji menteri yang buat program tu...rupa-rupanya ada lagi tahun ni?!...
Monday, June 06, 2011

Exercise soon to legalise and send illegal immigrants home
Posted by: wongfeihoong
From THE STAR

SEREMBAN: A large-scale legalisation and amnesty exercise is expected to be held next month to reduce the number of illegal immigrants in Malaysia, estimated at about two million.
The programme, which will take three weeks, will be codenamed “6P” pendaftaran (registration), pemutihan (legalisation), pengampunan (amnesty), pemantauan (supervision), penguatkuasaan (enforcement) and pengusiran (deportation).

Semua ini tak kan nak guna duit tok nenek kaum kerabat Hishamudin kot?? Tentu lah gomen akan guna duit kita, duit pembayar-pembayar cukai. Gurkah-gurkah ini nak tanya lah juga dekat Hishamudin... kenapa gomen kita yang perlu tanggung semua kos penghantaran pulang pendatang-pendatang haram ni? Sepatutnya kerajaan mereka (negara pendatang haram ini) yang perlu tanggung kos ini, bukannya kita.
 
Pendatang-pendatang haram ini, walaupun banyak yang tak reti baca, tak reti tulis, tapi mereka pun cukup paham dan arif sangat dah dengan pe'el kerajaan kita dengan menteri-menteri kita. Mereka langsung tak heran dan tak ambil pot dengan undang-undang negara kita, sebabnya mereka pun dah tahu yang tiap-tiap tahun pasti menteri dan kerajaan kita akan buat program pengampunan dan pemutihan ini dengan memberikan tambang percuma untuk dihantar balik kampung dan siap dengan 'tapau' nasi dan sirap limau lagi... Kah..Kah..Kah..
 
Sebulan, dua bulan lepas dihantar balik kampung, bercuti sekejab, jumpa anak bini, jumpa adik beradik, mungkin juga 'promote' dekat kawan-kawan lain tentang Malaysia yang 'best', yang jadi syurga kepada pendatang-pendatang haram, kemudian mereka ini semua akan datang kembali, datang semula dengan kawan-kawan lain yang nak menikmati syurga pendatang-pendatang haram di Malaysia ini.
 
Bila di tanya sebab apa mereka ini semua suka masuk secara haram?? Ada gurkah-gurkah sudah jawab kata... masuk secara haram kalu tak perlu nak bayar duit dekat agen-agen pekerja-pekerja asing, tak gaduh nak keluarkan duit nak buat passport, tak gaduh nak keluar duit untuk bayar permit, dan yang paling best gurkah-gurkah ini kata...hari baik bulan baik kita boleh dapat my-kad...


dollah yankee -
Imigresen dah guna bio-metric system?? yang haram ni semua bukan nak masuk laluan yang macam tu...  memang bangang laa menteri kita...

1 comment:

  1. Ala biasa la cari fulus lebih ,pilihanraya dah dekat, nak jamu hantu raya kalau tidak depa mengamok...kak..kah..kah...

    ReplyDelete