suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Tuesday, May 24, 2011

'Trade-mark' Malaysia..

Arghhh.. 'trademark' orang-orang di Malaysia kita..
gurkah-gurkah politik di'port' cukup suka kalau sesuatu tragedi besar berlaku dalam negara kita. Baru kita boleh tengok wayang..

Bila jadi sesuatu tragedi besar, maka baru lah semua benda akan nampak haram, nampak tak betul, tak ada lesen, tak berdaftar, tak dapat kelulusan pihak berkuasa, konek tak naik lah..opppss..sori sori..konek tak naik tak termasuk dalam kes ni.

Dia tu nanti kata kat kawan ni.. kawan nie nanti kata kat kawan tu..lebih banyak yang merepet, macam lagu bangau oh bangau..

Tragedi berlaku.. 16 orang mati, lagi sekali jari jari pihak berkuasa tunjuk sana, tunjuk sini, yang kena 'blame' ialah tuan punya tempat tu. Sebelum-sebelum ni pun bukan tak ada tragedi besar yang meragut nyawa yang telah berlaku, tapi mangkuk dalam gomen yang jaga benda-benda ni kira nak tidur,kira nak makan gaji buta.. tak pernah mau belajar, tak pernah mau ambil iktibar dari kes yang dulu-dulu.

dollah yankee -
Al-Fatehah ...

No comments:

Post a Comment