suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, May 22, 2011

Itu lah pentingnya daya juang!

Kurang ajar punya gurkah politik yang sorang nie.. ada kaa dia kutuk Anwar Ibrahim, dia kata "siapa punya kot cendoi Anwar sudah pinjam daa..??!". Memang Anwar sudah nampak kurus banyak, pipinya pula ada nampak macam 'melebeh'(nampak jatuh) sikit. Jadi bila dia pakai kot, memang nampak macam 'kot cendoi', nampak macam itu kot pinjam.

Gurkah-gurkah politik di'port' tak boleh nak salahkan dia. Anwar sekarang ni terlalu sibuk, 'super busy' kata orang putih. Terpaksa berlari ke-sana-sini, ke-atas ke-bawah, ke-kiri ke-kanan semenjak isu fitnah aksi seks video klip itu disebarkan.

'Lawan tetap lawan' ... itu yang buatkan kehidupan politik Anwar cukup-cukup sibuk, turun-naik padang berceramah. Tiap-tiap hari, tiap-tiap malam di tempat dan di negeri yang berlainan, untuk mempertahankan dirinya dan Pakatan Rakyat yang tiap-tiap hari diserang BN/umno melalui Utusan Malaysia melalui TV. 

Pada satu ketika dulu Utusan Malaysia ni hari-hari meng'hisap', me'ngulum' konek Anwar.

Apa yang menariknya ialah, cakap lah dimana Anwar akan berada malam ni, dimana Anwar akan berceramah malam ni, rakyat tetap berduyun-duyun akan datang, akan tunggu Anwar nak dengar dia bercakap.

dollah yankee -
Orang umno kata Anwar ini macam gam pada PR. Anwar lah yang menyebabkan DAP,PKR,PAS melekat kuat. Sebab tu dia perlu ditamatkan.

2 comments:

  1. dollah,
    hang ini melayu dari mana hah?

    aku tengok dalam gambaq tu betoi ka hang?

    tak tau la pulak kot depa bubuh skrin puteh.

    ReplyDelete