suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Sunday, May 29, 2011

Allahuakhbar..sudah 38 tahun??!

dollah yankee -
1929-1973
38 tahun berlalu sudah...

Di mana kan kami nak cari ganti?
Yang serupa dengan mu?

Tiada kata secantik bahasa, nak kami gambarkan...
Tiada kata seindah lukisan, nak kami puji mu...

...yang dibawah ini pula P.Ramlee awal-awal lagi dah sedar perihal perangai umno.., kita saja yang dok nga-nga..

3 comments:

  1. Mesej yang P. Ramlee nak sampaikan tu betul lah tiada kerajaan sehebat UMNO. Dimana rakyat nak cari ganti kalau UMNO tiada. Jangan harap PKR dan PAS boleh memerintah sebijak UMNO. Contohnya apa jadi dengan tanah kerajaan Pas Kelantan dan Pulau Pinang. Perak lagi dahsat tak sampai perintah setahun bagi tanah tol sampai 999, kurang satu tahun mengenapkan seribu tahun. Sedangkan kerajaan UMNO BN BAGI 90 TAHUN. PAS dan DAP develop tanah MACAM BAPAK DIA PUNYA TANAH. Tanah rakyat di rampas bagi kepada orang luar membangun bukan orang tempatan. Macamana rakyat tempatan nak cari makan. Kerja PAS dan PKR asyik maki hamum dan meracun rakyat membenci UMNO. Apa jahat sangat ke UMNO atau rakyat banyak susah dan kebulor tak makan dan tak berpelajaran. Akal letak kat pangkal lutut tak boleh berfikir lojik. Aku tetap undi UMNO tau tak.

    ReplyDelete
  2. anon, 05:02:00 pm
    undi itu hak peribadi,mana ada orang boleh larang?mana ada orang boleh suruh hang nak pangkah siapa pun...klu hang rasa umno sebagai wadah perjuangan untuk hang nak ikut..what can i say?
    masa P.Ramlee buat gambaq tu..aku ingat hang pun tak beranak lagi apa?! masa tu umno dah jadi SARKIS!..memang aku akui umno memang bijak memerintah..BIJAK MENIPU!!!Kah..Kah..Kah..

    ReplyDelete
  3. anon 5:02 pm
    Aku rasa hang ni mesti..kalau tak AJK Pemuda Cawangan umno, hang mesti tukang gantung poster bn

    ReplyDelete