suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, April 20, 2011

Sarawak: Ada sikittt lagi .. lasttt punya!!

'Rumah dah siap, pahat masih dok bunyi'. Ini juga bukan 'post-mortem' pilihanraya negeri Sarawak 2011.
Cuma pilihanraya negeri Sarawak kali ini cukup-cukup menarik hati semua orang. Memang best! Kalau tanya gurkah-gurkah politik di'port' apa yang best? best sebab... bini muda Taib Mahmud... Allahuakhbarrrrr! apa nak buat? 'SOKET' kata 'anak-anak hantu' Penang. Kalau Ragad Walid ni dapat pula dekat gurkah-gurkah lahh... mau tiga hari tak keluaq bilik!


Apa-apa hal pun ini SNAP lah yang buat taik! kalau tidak, memang Pakatan Rakyat dah 'pariyap' ini Taib Mahmud. Semua tempat tiga 'corner-fight'. Kalau lah satu lawan satu, memang sah tsunami politik, macam yang rakyat-rakyat dok agak, dok jangka dan dok harap-harap... tsunami politik 2008 di-Sarawak.


Walaupun yang 16 haribulan hari tu bukan lah tsunami, tapi cuma laut saja yang bergelora dan berombak (PR,15kerusi-300,288undi. BN,55kerusi-372,379undi), yaa..ombak..! ombak itu telah menghakis  apa yang dibangga-bangga olih BN selama ini kata Sarawak ini adalah... apa benda tuu?? 'fixed-deposits'?? (mak aii! macam bank pulak,fixed deposits!) yaa..'fixed deposits' itu... telah dihakis kelaut oleh ombak tadi. 

** Yang ni... kalau aku jadi chairman BN... macam mana dia angkat sumpah jadi KM tengah malam, macam tu lah juga, tengah malam aku akan panggil ini Taib Mahmud datang mengadap dan 'penerajang' dia. Gila!! 55 kerusi 372 ribu undi?? PR baru 15 kerusi, tapi undi 300 ribu!

Tapi, bagi gurkah-gurkah politik di'port', pun kira bagus juga lah Taib ni masih lagi kekal jadi Ketua Menteri sampai PRU yang nak datang, yang nak kena buat sebelum 2013 tuu... sebab gurkah-gurkah yang duduk jauh dari Sarawak ni pun hari-hari 'keraih' bila terbayangkan bini muda dia, apa tah lagi dia yang hari hari boleh tengok 'apom' tu...jadi, kita biar Taib layan bini muda. Bila dia asyik dengan 'apom' yang baik punya tu, dia tentu tak buat kerja dan tak larat nak buat berja. Bila dia tak buat kerja, bila dia dah semakin menjadi 'liabiliti', baru lah iban-iban dan dayak-dayak di Sarawak 'ada akai', maka tambah-tambah meluat dan 'fedup'lah mereka itu dan baru lah senang PR nak jolok masuk.

** Taib kata dia nak turun. Sebelum PRU-13 kah?? Kalau sebelum PRU-13 Taib tak turun juga, gurkah-gurkah politik di'port' nak tanya Najib ada 'teloq' kah nak hambat Taib turun??! ..Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Gurkah-gurkah politik ni semua gila! Tengok Rosmah,syokk kat Rosmah.Tengok Zarinah Anuar,syokk pula kat Zarinah Anuar. Sekarang ni pakat dok 'stim' kat bini muda Taib pulak!

3 comments:

  1. orang jantan lah wei, tengok pompuan mesti stim punya.

    ReplyDelete
  2. Bini M.Taib mmg CUN habis....
    Aku Sgt minat.
    Kalau banyak MINAH arab kat Msia kan bagus... hahaha...

    ReplyDelete
  3. Tak kan stim tengok Lim Guan Eng kot???
    apa nak jadi !!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete