suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Saturday, April 23, 2011

PERKASA: '1Melayu,1Bumi' (Kutbah hari sabtu)

KALAU nak MELAYU BERSATU, cuma ada satu cara saja. Buat undang-undang, apa-apa media pun, paper,tv,radio jangan sebut perkataan UMNO, PAS, PKR dsb (kecuali masa kempen untuk pilihanraya) dan berilah kebebasan media termasuk bloggers untuk lapor apa saja yg bernilai untuk mereka.
Kalau nak bercakap tentang MELAYU jangan masuk sebelah puak, jangan berat sebelah, jangan cakap atas kapasiti politik dan JANGAN PILIH KASIH!


Gurkah-gurkah politik di'port' merasakan yang sebenarnya, pemimpin UMNO bukan suruh Melayu bersatu TETAPI mesti bersatu dibawah bendera UMNO, bukan bendera PAS, bukan bendera PKR.


PERKASA??!..Kah..Kah..Kah.., apa yg dia orang buat untuk orang melayu dan anak cucu bangsa melayu?? tidak ada...elek, hanya bercakap, dan bersilat sambil menghunus keris. Ada tak PERKASA bimbing orang Melayu jadi usahawan? Ada tak cari peluang niaga dan bagi modal kat Melayu? Ada tak bela anak yatim?..Peeeeerrahhhhhh!!!


Orang Melayu memang dah bersatu sekarang tetapi bilik lain-lain atas ruang kapasiti politik masing-masing sebabnya MEDIA PERDANA dan BN terutamanya UMNO setiap hari menghasut dan menggugut Melayu supaya menyokong UMNO. Ugut macam-macam contohnya Melayu dah berpecah dan sebagainya.


Tuan EDITOR MEDIA mazhab UMNO, kalau melayu berpecah...ANDALAH PUNCANYA ! Anda kena ingat itu.
 
PERKASA, perkasakanlah pengetahuan orang Melayu, buka "divide and rule". Jangan kongkong orang Melayu kerana kamu sendiri yang hancurkan Melayu.
 
PERKASA... kamu ni merbahaya. Pilih lah, carilah idea utk membangunkan bangsa melayu. Jgn jadi persatuan murahan dgn menyamakan diri macam parti politik caci maki yg ada skrg. Jadilah persatuan yg menyatukan Melayu.. memajukan melayu.. bukan membuat pasal. Kalau betul nk marah bangsa Cina pun, buat komentar yg membina, jgn menghasut kerana org cina akn makin membenci melayu dan makin bersatu dan akhirnya akan jadilah spt kata dr mahathir 'IT'S A DISASTER'.
 
Politik adalah politik. Siapa yang buat hal akan jadi isu politik dan dihukum di pilihanraya. Jadi jgn la buat hal. Kalau aku orang cina, aku pun akan pangkah DAP sebab bukan sajaTaib Mahmud, tapi hampir semua pemimpin melayu dalam umno menyeleweng. Jadi tolong jangan seleweng lagi.
 
'Those malay high ranking with money up there have no concern or give a FUCK' about us mortal malays! They only think their pocket money and how to pocket more money'. So sedarlah melayu.
 
PERKASA dinaungi olih orang-orang yang terlalu tinggi OTAK dan AKAI..sebab itulah mereka sudah banyak mengarut. '1Melayu,1Bumi'..kenapa?? puncanya ialah orang-orang Sarawak tolak BN,orang-orang melayu semenanjung tolak umno sebab KM mereka terlalu korup, sebab ketua-ketua umno banyak yang korup!.
 
Tak habis-habis nak main wayang kulit...
 
Wahai para pemimpin Melayu, fikirkanlah tentang mereka yang hendak kamu pimpin ke arah mana hendak kamu bawa mereka???
 
Nasib Melayu la. Melayu bila perintah, salah guna kuasa. Sebab Melayu memang selalu MUDAH LUPA, sampai Tuhan pun banyak orang melayu yang dah LUPA. Yang jelas HARAM boleh jadi HALAL sebab Melayu memang selalu LUPA. Melayu LUPA, atau PELUPA, atau BUAT2 LUPA??
 
Akhir kalam ... Saya berpendapat orang Melayu sedang mengalami malapetaka dalam pelbagai segi, keruntuhan moral, perpecahan dan kemiskinan lah yang paling ketara. Mereka nampak boleh cukup makan tetapi secara perbandingan dengan kaum cina mereka miskin. Jika ada pun seorang dua yang kaya, orang Melayu sendiri akan cuba memporak perandakannya kerana dengki dan khianat sesama Melayu, bangsa Cina kaya tidak apa, malah Melayu sanggup menghambakan diri. Pemimpin Melayu sendiri juga mengutamakan orang cina termasuklah Dr. Mahathir sendiri. Dan bangsa Melayu keseluruhannya sedang menunggu "check mate" atau pukulan terakhir untuk KO. Bangsa Melayu hanya akan sedar jika mereka betul-betul terhina. Malangnya ketika mereka sedar mulut, tangan dan kaki mereka sudah terkunci mati.
 
Tolong beritahu semua orang Melayu.
 
dollah yankee -
Orang Melayu yang berpegang teguh kepada Islam tidak akan di ragui kepimpinanya.
Pemimpin yang korup di kalangan orang Melayu terlebih dahulu perlu disingkirkan.

1 comment:

  1. nak tanya puak perkasa ni.....bangsa apakah yang sekarang ini sedang "menjual lubang dubur , air mani , dna , video seks ...... adakah itu bangsa 1melayu 1bumi?

    ReplyDelete