suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Thursday, March 17, 2011

'BLACK RAIN'

Sebelum Jepun kena tsunami, hampir semua rakyat malaysia tak berapa ambik pot sangat bila kerajaan BN bercadang nak buat loji nuklear. Tapi bila loji nuklear di Jepun sudah meletup lepas kena tsunami, dan satu dunia sekarang sedang bertumpu pada berita-berita tentang loji nuklear ni, tentang radioaktif, tentang kesan jangka panjang, tentang bahayanya, tentang mudaratnya, maka barulah orang ramai sudah ada kesedaran.

Semalaman gurkah-gurkah politik di'port' tak dapat tidur sebab menteri yang jaga benda dah cakap yang kabinet BELUM LAGI setuju untuk membina loji nuklear yang dicadangkan. Yang jadi tak boleh tidur tu bukan pasal apa, kita kena setuju dengan Blog Tukar Tiub bila dia kata berita-berita dalam akhbar malaysia kena baca secara kebelakang. Jadi bila gurkha-gurkha sudah baca berita kata kabinet belum lagi setuju maknanya mereka dah pun bersetuju nak buat loji itu.

Bila pagi-pagi ini gurkah-gurkah politik sudah baca pula berita ini... maka lagi tak lena lah tidur... sebab memang sah mereka dah pun setuju, kalau tidak Mahathir tak kan buka suara...dan untuk kali ini gurkah-gurkah politik di'port' sangat bersetuju dengan Tun Mahathir.

BETTER NOT TO HAVE NUCLEAR POWER PLANT, SAYS DR M

CYBERJAYA, March 16 (Bernama) – Former prime minister Tun Dr Mahathir
Mohamad reiterated his view on not having a nuclear power plant in this country.
“You know my view about it. We do not know enough about the reaction of this
material,” he told reporters when asked on his view on building the plant.

Dr Mahathir said the radiation leaking from the stricken Japanese nuclear
power plant due to the tsunami after the 9.0-magnitude earthquake seemed to lend
support for his concern.
“Once it is activated, it becomes radioactive. People do not know how to get
rid of the waste,” he said.

He noted that during his premiership the government had decided on four fuel
strategies namely oil, gas, coal, hydro, and “nuclear was not included.”

-- MORE

MAHATHIR-NUCLEAR 2 (LAST) CYBERJAYA

“We have bad experience already with nuclear. I don’t know whether people
are aware about it or not,” he said.

Asked whether he would advise Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak
not to have nuclear power plant, Dr Mahathir said, “I’m not an advisor. That is
why I use my blog.”

Malaysia plans to build two nuclear power plants that will generate 1,000
megawatts each with the first plant ready for operation in 2021 and the second
plant, a year later.

It was part of the overall long-term plan to balance energy supply.

Dr Mahathir was met by reporters after launching Bangunan Lestari Kumpulan
EMKAY, here.

-- BERNAMA

MAS AO

dollah yankee -
Cuba lah tonton filem 'Black Rain' lakunan Micheal Douglas...

No comments:

Post a Comment