suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Tuesday, January 18, 2011

Idea gila dari SPR

Kalau cadangan-cadangan yang lebih menjurus kepada bagaimana nak baiki dan promosikan satu pilihanraya yang lebih bersih dan adil, mungkin boleh diterima laa.., tapi bila SPR dah satu bagi cadangan nak buat undi proksi, gurkah-gurkah politik di'port' kata Pengerusi SPR ni dah gila!

*SPR sedang mengkaji dan berusaha untuk meminda kira-kira 30 undang-undang pilihanraya, termasuk cadangan undi proksi untuk meninggikan angka-angka orang yang keluar mengundi lebih dari 75% (Rakyat kita yang keluar mengundi sebelum-sebelum ini hanyalah 75% kebawah).

Undi Proksi? Kah..Kah..Kah.. boleh main wakil kat siapa-siapa untuk pangkah, gila! memang gurkah-gurkah tak salah bila kata SPR dah gila!

Dah lah sebelum ini pun SPR bukanya 'transparen' sangat dan tak berapa adil dalam proses pengundian yang dah berlambak dengan elemen-elemen yang sama, nak tambah pulak dengan sistem undi proksi??! Gila! memang sah gila!

Sudah-sudah lah yop! cukup lah dok main 'wayang ketaq' dengan undang-undang pilihanraya, tumpukan lah masalah dan isu-isu yang dibawa rakyat sebelum-sebelum ini yang mahukan satu sistem pilihanraya yang lebih bebas dan lebih adil.

dollah yankee -
SPR dah gila sebab selalu kena 'presure' dengan umno..Kah..Kah..Kah..

1 comment:

  1. puki mak punya orang tua bangsat, dia ingat orang semua bodoh macam dia ke

    ReplyDelete