suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, January 17, 2011

ADUN bangang untuk pengundi-pengundi yang bangang!!

Gurkah-gurkah politik di'port' nak 'penerajang' Teng Chang Kim,Speaker dewan undangan negeri Selangor kalau speaker ni tak 'penerajang' keluar dari DUN Selangor mangkuk ADUN Port Klang sekor ni, yang gurkah-gurkah ni telah gelar sebagai "ADUN muka sakit jiwa", sebab apa gurkah-gurkah nak penerajang dia pulak?? Sebab..

.."Sekali saja Speaker DUN telah mengisytiharkan satu-satu kerusi dalam DUN Selangor telah kosong akibat sesuatu perkara dan sesuatu sebab, pihak SPR tidak ada hak untuk mencabar keputusan Speaker'..

.."Ahli Dewan Undangan Negeri yang telah gagal nak datang kerja untuk 6 bulan berturutan tanpa sebab akan di'penerajang' keluar kecuali dia kata dia sakit dan ada 'surat MC' dan Speaker pula 'approved' MC tu"..

Apa lah 'sial' dan bangangnya orang-orang Port Klang, sudah dapat ADUN 'jiwa kacau' yang bangang ni bila dia speaker tanya tanya pasal apa tak datang kerja 6 bulan?? Dia kata dia sakit, bila speaker kata kalau sakit mana MC?? ADUN bangang ni jawab.. tapi dia tak berjumpa dengan doktor, dia berjumpa dengan 'Tok Bomoh' dan tok bomoh tu pulak tak ada 'Surat MC',

.. tu yang bila Speaker tu kata ..dia cuti 6 bulan, surat MC pun tak ada, jadi ingat si Badrul ini dah malas nak kerja, maka kalau ikut 'employees hand-book' saya kena buang dia lahh!!

*Bangang punya ADUN! nak cari 'surat MC' pun tak reti, datang lah jumpa gurkah! gurkah-gurkah boleh introduced dua tiga doktor yang boleh MC !

Bila-bila masa saja pada pagi ini Speaker DUN Selangor akan buat PC dan umum yang DUN Port Klang telah kosong dan akan menulis surat pada SPR maklumkan perkara itu dan suruh bagi satu tarikh nak buat PRK.

Akibat ADUN Port Klang ini telah 'absent' dari dewan 6 bulan berturut sejak 16 Julai 2010 dan dia tak hadir pada sidang terakhir 6 hari sidang dewan pada bulan November hari itu, dan sampai kelmarin petang telah gagal 'produced' sebarang surat MC dekat Speaker Teng, maka hilang lah kerusi dia. Dan bila kerusi sudah hilang, tak kan tak paham lagi?? PRK lahh.. yahoooo!! Kah..Kah..Kah..


dollah yankee -
Yang ni yang orang-orang Port Klang dok tunggu sangat-sangat ni !!

No comments:

Post a Comment