suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, November 29, 2010

Cakap saja besar,apa habuk pun tarak !!

Ahmad Ismail,Ketua Bahagian Bukit Bendera yang kata cina semua adalah pendatang dan menumpang ... semua jawatan depa mau,semua jawatan depa nak kondoi ...tapi hampeh !!
Boleh buat servis macam ni?? Pacak kepala !! Kalau boleh,baru boleh bercakap pasal nak dapat pingat emas !!
Semua ahli-ahli sukan kontijen Malaysia yang ke Sukan Asia 2010 di China dah pun selamat pulang. Yang mana yang dapat pingat emas, yang sampai sakit gigi akibat menggigit pingat tersebut semasa bergambar, sekarang cuma menunggu masa sahaja untuk dapat chek insentif.

Semasa gurkah-gurkah politik di'port' sedang rancak bersembang, terpandanglah kereta Presiden PSM (Persatuan Sepaktakraw Malaysia) Ahmad Ismail, bekas Ketua Bahagian Bukit Bendera yang sedang berhenti dilampu merah, berhampiran dengan 'port' kami. Lalu teringatlah kami bila Ahmad Ismail selaku presiden PSM sendiri yang memberitahu kami yang sejak dia pimpin PSM, perjalanan PSM sudah semakin baik dari macam-macam segi termasuk prestasi pemain-pemain negara. Dia kata pengalamannya sebagai bekas Ketua Bahagian umno telah banyak membantu. Dan yang paling menarik dia kata ialah, kalau pada Sukan Asia 2010 nanti dia mesti bawa balik kurang-kurang pun satu pingat emas. Kalau tak dapat emas dia akan letak jawatan sebagai presiden PSM.

Oleh kerana hanya sukan golf saja yang gurkah-gurkah ni minat, jadi bab sukan-sukan yang lain mereka tak ambil pot, jadi tak tahu lah mereka sama ada Malaysia ada kutip pingat emas atau tidak dalam acara sepaktakraw pada kejohanan sukan asia ini.

Ricky punya ricky punya ricky akhirnya tahu lah gurkah-gurkah ini bahawa acara sepaktakraw tidak menyumbang sebarang emas. Dan kali terakhir menang emas dalam acara sepaktakraw ialah 16 tahun yang lepas pada tahun 1994 di Jepun,Hiroshima. Macam mana nak dapat emas, pemain yang diturunkan pada kejohanan itu dikatakan semuanya adalah pemain-pemain yang dah tua, yang lembap dan yang berbadan berat.
Kah..Kah..Kah.. dalam umno macam tu lah, ketua.. semua yang dah tua-tua nak mamposs!! gemok-gemok dan berperut gendut kata tukar tiub.

Jadi, gurkah-gurkah politik di'port' yang tujuh lapan orang ni pun nak tanya lah Ahmad Ismail ... bila lagi nak bagi surat resign?? Jangan laa buat-buat lupa pulak !! Jangan cakap macam orang umno... cakap lain buat lain ! (siang cakap melayu,malam cakap hindu!)


dollah yankee -
PSM tidur ka??!!





1 comment:

  1. Dah dia memang orang umnoapco, macam tulah cakap depa... dulu, kini dan selamanya cakap tak serupa bikin...

    ReplyDelete