suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Monday, October 11, 2010

Selamat !!!

Gurkah-gurkah politik di'port' pun tidak lah mau ketinggalan untuk mengucapkan selamat pengantin baru (dan selamat ber'parkon') kepada angkasawan kita (walaupun banyak orang-orang kita yang lebih suka panggil sheikh ni sebagai pelancong angkasa daripada panggil angkawasan) Dr.Sheikh Muzapar yang selamat kahwin kelmarin.

Dalam sedang cakap-cakap tentang angkawsan yang baru kahwin ni, ada pula gurkah yang sudah teringat tentang kes ada orang dakwa dia mengenakan bayaran sampai 10,000 untuk satu jam ketika memberikan motivasi dan ceramah ... lalu dia punya tanya jangan-jangan belanja kahwin kelmarin guna duit ini kot??!


Re: Ceramah RM8,000 sejam, angkasawan dipanggil beri penjelasan
by muhsin_ira@GK on Tue Nov 11, 2008 5:03 pm
DR SHEIKH MUSZAPHAR'S FAMILY SAD OVER "RM1.2 MILLION" NEWSPAPER REPORT


Bernama - Tuesday, November 11

KUALA LUMPUR, Nov 10 (Bernama)- The family of astronaut Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha is sad and disappointed over a newspaper report that he has amassed RM1.2 million from giving talks since last year.....

..... a report by an opposition newspaper that Dr Sheikh Muszaphar charged RM8,000 per hour for talks.The report said the astronaut had amassed RM1.2 million from 150 corporations since his return from the International Space Station (ISS) in Oct last year.

walaupun soalan tu dengar dan bunyi macam lawak, nampak pun macam lawak, tapi tak tahu laa pula sama ada gurkah ini lawak atau tidak ...

...macam mana pun kami tetap gelak besar.. Kah..Kah..Kah..



dollah yankee -
Ada juga gurkah sudah kata ini angkasawan mesti turun kat Galas untuk berkempen,tak percaya tengok nanti.

1 comment:

  1. sheikh muzafar kalu nak dbandingkan dgn ayah pin sgt jauh. ayah pin adalah astronaut pertama negara dan mungkin pemegang rekod dunia turun naik ke langit paling banyak dalam sejarah.kerjaan patut patut anugerahkan gelaran tan sri sekurang2nya kpd ayah pin.ayah pin mesti ke galas untuk membantu kerjaan bumi bn

    ReplyDelete