suara rakyat suara keramat

suara rakyat suara keramat
Kerajaan sepatutnya takut kepada rakyat. Bukan rakyat yang takut kepada kerajaan

Wednesday, September 01, 2010

Naiikkk lagiiii ...!!!

"..Hang kalau ada stok, simpan-simpan, lepas tu kalau boleh, beli lagi, simpan. Pasai kelmarin adik menteri yang jaga gula sendiri bagi tahu dekat aku, harga gula boleh naik sampai 4 kupang sekilo lepas raya nanti..!".

Itu antara perbualan dua orang towkey cina kedai barang yang telah sempat dicuri dengar oleh seorang gurkah politik di'port' yang memang 'champion' bercakap cina (hokkien) semasa membeli belah di-pasar Chowrasta pagi kelmarin.


dollah yankee -
Naikk...! Naikk...! kasi naikkk sama dia...!!!

3 comments:

  1. Bukan naik, tapi selaraskan harga! Tak tahu ke? Mari ramai-ramai pakat sokong UMCO ni, supaya lebih ramai pemimpin bangsa kita jadi jutawan segera, lepas tu boleh bantu menyenangkan hidup kita dengan selaraskan harga asas barangan keperluan dan kita mendapat pahala yang amat besar dengan menjadikan mereka dan kroni kaya-raya dan kalau tak cukup kaya lagi, kita berikan tanah-tanah kita dan sebahagian harta kita demi bangsa kita yang amat dicintai. Terima kasih saluran 1 dan 2, kerana menyenangkan anak cucu kamu sekalian. Merdeka!

    ReplyDelete
  2. Salam,
    ada kle intergriti bila tulis berasaskan sumber macam tu...wek...nak muntah

    ReplyDelete
  3. sdr layar ... tak kan tak tau yang dok kontrol segala macam benda dalam malaysia termasuk seluar dalam yang hang pakai tu pun semua CINA. Musa Hasan, kontrak tak disambung,cina dah tau 9 bulan dulu ...

    ReplyDelete